جزئیات توافق روسیه و ترکیه درباره برقراری آتش بس در سوریه معلوم شد

© Photo / Peretz PartenskyВид на Анкару
Вид на Анкару - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری دولتی آنادولو، امروز ترکیه و روسیه درباره طرح برقراری آتش بس جامع در سراسرسوریه به توافق رسیدند.

دیروز یک منبع دیپلماتیک به اسپوتنیک اعلام کرد نظامیان روسیه و ترکیه در آنکارا در حال مذاکره با معارضان سوری درباره مشخصات برقراری آتش بس در سوریه هستند.
امروز خبرگزاری آنادولو اعلام کرد که در چارچوب توافق روسیه و ترکیه پیشنهاد شده از نیمه شب 28 دسامبر(بامداد 29 دسامبر) در سوریه آتش بس برقرار شود.
آنکارا و مسکو به دنبال توافق درباره برقراری آتش بس در محلات شرقی حلب و تخلیه ساکنان این شهر و شبه نظامیان اپوزیسیون درباره طرح برقراری آتش بس در سراسر خاک سوریه به توافق رسیده اند. این طرح به طرفهای درگیر سوری تقدیم خواهد شد. آتش بس تمام مناطقی را که در آنها بین گروه های اپوزیسیون و نیروهای دولتی نبرد جریان دارد، در بر می گیرد اما شامل سازمان های تروریستی نخواهد شد. در صورت موفقیت توافق فعلی درباره آتش بس، مذاکرات دولت و اپوزیسیون سوریه درباره حل و فصل سیاسی درگیری با حمایت ترکیه و روسیه در شهر آستانه آغاز خواهد شد.
ترکیه و روسیه ضامنان روند حل و فصل سیاسی درگیری سوریه هستند. هدف از توافق دو کشور ، مساعدت به پیشبرد این روند است که در قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل درباره سوریه ذکر شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала