فروش مازاد تولید آب سنگین ایران در بازار بین المللی

© Photo / Wikipedia / Nanking2012 راکتور آب سنگین اراک در ایران
راکتور آب سنگین اراک در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد: فروش ۷۰ تن آب سنگین اراک در بازار جهانی محک خوبی برای توانمندی هسته ای ایران بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری خانه ملت- علاءالدین بروجردی در خصوص میزان فروش آب سنگین در مدت 7 ماه اظهار داشت: طبق برجام، ایران تنها مجاز به ذخیره محدودی از آب سنگین شد بنابراین باید مازاد تولید را در بازار بین المللی به فروش می رسانیدیم، در همین راستا سازمان انرژی اتمی اعلام کرده 70 تن آب سنگین را در مدت 7 ماه در بازار جهانی عرضه کرده است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: با وجود اینکه به نظر می رسد محدودیتی برای ایران در ذخیره آب سنگین اعمال شده است اما تصور می کنم، ورود ایران به بازار جهانی برای فروش محصولات هسته ای محک مناسب برای میزان توانمند ایران در این حوزه بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: محصول ایران با بالاترین استانداردهای جهان همخوانی دارد، در واقع  آب سنگین ایران هم در آمریکا قابلیت مصرف دارد و هم کشورهای در حال توسعه می توانند از آن بهره مند شوند.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی عنوان کرده است که ایران در 7 ماه، 70 تن آب سنگین به فروش رسانده و تلاش دارد سالانه 20 تن آب سنگین در بازار جهانی عرضه کند و برای این کار با کشورهای مختلف رایزنی شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала