انجام عملیات مشترک سامانه‌های کشف ارتش و سپاه ایران

© AP Photo / Kirsty Wigglesworth, FileБеспилотный американский дрон летает над аэродром Кандагар, Южный Афганистан
Беспилотный американский дрон летает над аэродром Кандагар, Южный Афганистан - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در دومین مرحله از رزمایش مدافعان آسمان ولایت سامانه‌های کشف ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیات مشترک انجام دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرنگار تسنیم در منطقه عمومی رزمایش- در دومین مرحله از رزمایش مدافعان آسمان ولایت 7، عملیات گسترده جنگ الکترونیک آفندی جهت انحراف پرنده‌های بدون سرنشین نیروی متخاصم با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین جمرهای الکترونیکی و ارتباطی زمین‌پایه با موفقیت انجام شد.

همچنین در این بخش از رزمایش، سامانه فرماندهی و کنترل فکور ضمن هدایت هوشمند عملیات پدافند هوایی، نسبت به پایش دائمی اطلاعات تبادل شده جهت جلوگیری از هرگونه اخلال سایبری اقدام کرد.

ترکیب سامانه‌های کشف راداری ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تنوع فرکانسی کشف در باندهای مختلف و نیز توانمندی پست‌های دیده‌بانی ثابت و سیار گسترش یافته در منطقه عمومی رزمایش از دیگر مواردی بود که در این مرحله از رزمایش مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفت.

در بخش دیگری از رزمایش نیز, عملیات مدیریت بحران و پدافند غیرعامل به‌منظور مدیریت بهینه هرگونه وضعیت غیرطبیعی در منطقه عمومی رزمایش با تشکیل ستاد مدیریت بحران متشکل از واحدهای امنیت انتظامات، امداد و نجات، تخریب و خنثی‌سازی مهمات، ارزیابی حادثه، اطفای حریق و پشتیبانی و مهندسی رزمی انجام شد.

هدف از این عملیات ارتقای آمادگی‌های میدانی یگان‌های پدافند هوایی و ایجاد هماهنگی و ارتقای توانمندی در حوزه‌های مختلف پدافند غیرعامل بود که امروز در بخشی از منطقه عمومی رزمایش تحت هدایت عملیاتی قرارگاه حضرت علی‌اکبر(ع) و نظارت کارشناسان نیروهای مسلح اجرا گردید.

سامانه چابک جبار 9 نیز که سامانه‌ای دودزا با هدف ایجاد پرده وسیع و متراکم دود برای جلوگیری از رصد دقیق مواضع حساس و حیاتی و انحراف سامانه‌های تهاجمی دشمن می‌باشد نیز برای نخستین بار در این رزمایش مورد ارزیابی قرار گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала