کشف سه تکه دیگر از توپولوف 154 در دریای سیاه : موتور، شاسی

© Sputnik / Nina ZotinaПоиски тел погибших в авиакатастрофе Ту-154 в Сочи у побережья Черного моря
Поиски тел погибших в авиакатастрофе Ту-154 в Сочи у побережья Черного моря - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از منابع خبری، سه تکه دیگر از هواپیمای منهدم شده توپولوف 154 از جمله موتور هواپیما و شاسی در دریای سیاه پیدا شدند.

گفتنی است که کار تحقیق و جستجو برای کشف قطعات این هواپیما بدون تغییر شرایط جوی به سرعت دنبال می شود. در محل اصلی جستجوها 98 غواص و 14 دستگاه در حال کار هستند.

در پیام وزارت دفاع گفته شده که تحقیقات در عمق 1600 و 4500 متری ادامه یافته و سه تکه از هواپیمای منهدم شده در اثر سانحه هوایی را پیدا کرده اند. موتور هواپیما، شاسی و تکه هایی از بدنه هواپیما را در این محل پیدا کرده اند. کارهای لازم برای بالاآوردن این قطعات و رساندن آن به ساحل در حال انجام است. 

25 دسامبر هواپیمای توپولف 154 وزارت دفاع روسیه که در حال پرواز از فرودگاه "چکالوفسکی" واقع در حومه مسکو به مقصد لاذقیه بود، پس از سوختگیری در فرودگاه آدلر به دریای سیاه سقوط کرد. بیش از 90 نفر از جمله اعضای گروه هنری آواز و رقص «آلکساندروف»، روزنامه نگاران و خانم الیزاوتا گلینکا معروف به دکتر لیزا در این هواپیما بودند. 84 مسافر و 8 خدمه هواپیمای جان خود را از دست دادند.

توپولف 154 پس از برخاستن از باند پرواز، به ارتفاع لازم نرسیده و پس از دور زدن از صحنه رادار ناپدید شد. هواپیما به دریا واقع در شش کیلومتری ساحل سقوط کرد. فطعات لاشه هواپیما در فاصله ای تا 1.5 کیلومتر در امتداد ساحل پراکنده شده و در عمق 50 تا 100 متری قرار دارد.


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала