سخنان ظریف نه اشتباه در برجام بود و نه اشتباهی در سیاست‌های راهبردی نظام

© REUTERS / Lucas JacksonIranian Foreign Minister Mohammad Javad Zarif speaks at the New York University (NYU) Center on International Cooperation in New York April 29, 2015
Iranian Foreign Minister Mohammad Javad Zarif speaks at the New York University (NYU) Center on International Cooperation in New York April 29, 2015 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران درباره حواشی اخیر اظهارات ظریف بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان- کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره حواشی اخیر اظهارات ظریف بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه‌  آمده است: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به عنوان یکی از مهمترین کمیسیون‌های مجلس از حساسیت و ظرافت های ویژه‌ای برخوردار است که عدم توجه به قواعد حاکم بر آن می‌تواند به منافع ملی نظام ضربه بزند.

حضور منظم وزرای خارجی، اطلاعات، کشور و دفاع و فرماندهان نیروهای مسلح در این کمیسیون نشان دهنده میزان اهمیت، حفظ اسرار نظام در این جایگاه مهم است.

حادثه تلخی که هفته گذشته پس از جلسه مشترک وزیر محترم امور خارجه و معاونین این وزارتخانه و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اتفاق افتاد هنجارشکنی و حاشیه‌سازی بی‌منطقی بود که اکثریت قریب به اتفاق اعضای کمیسیون نسبت به آن معترضند.

عدم توجه به ضرورت حفظ مطالب مطرح شده در آن جلسه و اصرار بر افشا و انتشار آن به صورت ناقص و گزینشی؛ گناهی نابخشودنی و خدمتی به دشمنان انقلاب اسلامی است که مراجع ذیصلاح باید به آن رسیدگی کنند.

سخنی که وزیر محترم امور خارجه در این جلسه اعلام نمود، نه اشتباه در برجام بود و نه اشتباهی در سیاست‌های راهبردی نظام، بلکه صرفا اشاره‌ای به یک اشتباه در اعلام موضع بود.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ضمن ابراز تاسف از این واقعه تلخ بر ضرورت وحدت و همدلی همه آحاد مردم و مسئولین و همه دستگاه‌های ذیربط به منظور پیشبرد اهداف مقدس جمهوری اسلامی و منافع ملی تاکید می‌نماید.

لازم به ذکر است این بیانیه از طریق علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در اختیار خبرنگاران پارلمانی قرار گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала