زاخاروا: تصمیم آمریکا برای فروش اسلحه به سوریه تهدید مستقیم هواپیماهای روسیه است

© Sputnik / Kirill KallinikovБрифинг официального представителя МИД России Марии Захаровой
Брифинг официального представителя МИД России Марии Захаровой - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تصمیم ایالات متحده امریکا برای فروش اسلحه به سوریه در حکم تهدید مستقیم هواپیماهای نیروهای هوایی روسیه، نیروهای نظامی این کشور و سفارتخانه روسیه در سوریه است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از منابع خبری، تصمیم ایالات متحده امریکا برای فروش اسلحه به سوریه در حکم تهدید مستقیم هواپیماهای نیروهای هوایی روسیه، نیروهای نظامی این کشور و سفارتخانه روسیه در سوریه است. ماریا زاخاروا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه در این رابطه گفت: «واشنگتن روی ارسال کمک های نظامی به تشکلات ضد حکومت سوریه که تفاوت زیادی با قاتلان شبه نظامی ندارد، حساب زیادی باز کرده است. ارسال سلاح برای این تشکلات از جمله سامانه های موشکی متحرک در لایحه جدید قانونی امریکا ذکر شده است».

زاخاروا همچنین اظهار کرد که دستگاه ریاست جمهوری ایالات متحده امریکا نمی تواند این مساله را درک کند که سلاح ها بلافاصله به دست جهادگرانی خواهتد افتاد که مدتهاست تحت عنوان اپوزیسیون میانه  رو مبارزه می کنند.

زاخاروا تاکید کرد: «احتمالا امریکا روی همین مساله حساب باز کرده است زیرا عملا قیومیت گروهک تروریستی «جبهه النصره» که شاخه ای از «القاعده» محسوب می شود را به عهده گرفته است. این اقدام به معنای همدستی با تروریست ها است و نه چیز دیگر. تصمیم اخیر امریکا برای ارسال اسلحه در حکم تهدید مستقیم هواپیماهای نیروهای هوایی روسیه، نظامیان روسیه و سفارتخانه ما در سوریه است که چندین مرتبه مورد هجوم قرار گرفته اند. به همین خاطر وزارت خارجه روسیه این اقدام امریکا را گام خصمانه تلقی می کند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала