گزارش و تحلیل

سانحه هواپیمای « تو-154»روسیه

© Sputnik / Nina Zotinaسقوط هواپیمای تو -154 در دریای سیاه
سقوط هواپیمای  تو -154 در دریای سیاه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارهای جستجو در محل سقوط هواپیما جریان دارد.

 روز دوشنبه، 26  ماه دسامبر، به دلیل سقوط  هواپیمای « تو-154»  در دریای سیاه، روز عزای عمومی اعلام شده است. 84 مسافر و 8 خدمه  هواپیما  جان خود را در  این سانحه هوایی از دست دادند.

 پرونده جنایی  این  فاجعه هوایی  از طرف  کمیته تحقیق  و بازرسی  فدراسیون روسیه  بر طبق ماده  351  قانون جنایی  فدراسیون روسیه «  نقض  مقررات امنیتی  پرواز و یا  تدارک آنها» تشکیل شده است.

 نظامیان  و آرتیست های گروه ساز و آواز « الکساندروف»  و 9 خبرنگار  از مسافران این هواپیما بودند  که به پایگاه هوا — فضای  روسیه  در  « حمیمیم» سوریه پرواز می کردند تا  سال نو را به  نظامیان  تبریک بگویند.

 هم اکنون، کارهای جستجو در محل سقوط هواپیما جریان دارد.

دلیل رسمی  سقوط هواپیما  تا کنون  اعلام نشده است.  نمایندگان  حکومتی و کارشناسان  اعلام داشتند که اطلاعات فعلا  زیاده از حد کم هستند که بتوان دست به نتیجه گیری زد.

منبعی  در سرویس ویژه  به « ریانووستی» اطلاع داد  که  گزینه عمل تروریستی  هنگام  بازرسی علت  سقوط  هواپیمای  « تو —154»  به عنوان علت اصلی  در نظر گرفته نمی شود.  به گفته وی هواپیما پس از پرواز  در « آدلر»  تحت حفاظت قرار گرفت.

هم صحبت  آژانس « ریا نووستی» گفت: «  دو نگهبان مرزی و یک افسر گمرک  وارد هواپیما  شدند و هدایتگر هواپیما به منظور کنترل سوختگیری از هواپیما خارج شد».

 ولادیمیر پاپوف  خلبان  نظامی  روسیه،  معاون  سردبیر  مجله « آویا پانوراما»  در مصاحبه با  « ار.ت»  گفت  به چه دلیل  هواپیما  سیگنال  بروز حادثه را ارسال نکرده است: «  پرواز و فرود —  فشرده ترین  عناصر  یک پرواز هستند.  این فقط  یک رژیم گذار از یک حالت به حالت دیگر نیست که از نظر  آئرودینامیکی بسیار پیچیده است،  در جریان پرواز و فرود  کارهای زیادی باید انجام شود.  همزمان با آماده کردن  هواپیما برای فرود و پرواز باید  علایم دهها دستگاه و تجهیزات در نظر گرفته شود. زیرا پروازی که در شب انجام می شود  —  یک پرواز با استفاده از تجهیزات زیاد است».

یک هم صحبت دیگر  در این رشته  که نخواست نامش فاش شود با توجه به اطلاعات موجود  گفت: «هواپیمای « تو —154»  بدون آنکه آسیب ببیند در دریا فرو افتاد.  « سوخت  از باک هایی که بر اثر  تصادم با آب  صدمه دیدند  بیرون ریخت و  در سطح آب پخش شد».

 اولگ اسمیرنوف  خلبان  مردمی اتحاد شوروی  و رئیس کمیسیون  هواپیمایی  مدنی   شورای  عمومی « روس ترانس  نادزور- Rostransnadzor»  گزینه  اصابت هواپیما با آب را مورد تأیید قرار داد. « تو-154» پس از  اصابت با سطح آب  متلاشی شد.  طبیعتا  باک  سوخت نیز آسیب دید.  با  توجه به  لکه  روغنی،  کشف  محل سقوط  هواپیما ممکن شد».

 دمیتری کورنِف بنیان گذار  پورتال « Military Russia»  اظهار داشت  که  دلایل زیادی می توانست موجب بروز تراژدی بشود:

« از کار افتادن موتور،  سوخت  غیر مرغوب،  از کار افتادن سیستم  هدایت.  در چنین شرایطی  کشش هواپیما کاهش یافته  و هواپیما روی بال  کج می شود و سقوط مارپیچی  رخ می دهد. سرعت  برای خروج از  سقوط مارپیچی  کافی نخواهد بود.  هواپیما از کنترل خارج شده  و  در حرکت مارپیچی متلاشی خواهد شد».

 رویهمرفته  می توان به یک نتیجه رسید: اطلاعات در باره  سانحه هوایی فوق العاده اندک است،  پس از  رمزگشایی اطلاعات  جعبه های سیاه  علت سقوط هواپیما را می توان مشخص کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала