انتشار اسناد توافق برنامه هسته ای ایران

© AP Photo / Brendan Smialowskiانتشار اسناد توافق برنامه هسته ای ایران
انتشار اسناد توافق برنامه هسته ای ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران و کشورهای مذاکره کننده برنامه هسته ای ایران، هشت سند از تفاهنامه هسته ای که تهران عدم نقض محدودیت های غنی سازی اورانیوم را که امکان ساخت سلاح اتمی را می دهد را تایید کرده را منتشر کرد.

به گزارش"اسپوتنیک" ایران و کشورهای مذاکره کننده برنامه هسته ای ایران هشت سند از تفاهنامه هسته ای که تهران عدم نقض محدودیت های غنی سازی اورانیوم را که امکان ساخت سلاح اتمی را می دهد را تایید کرده را منتشر کرد.
آژانس بین المللی انرژی اتمی پیشتر به ایران هشدار داد اگر تهران روند غنی سازی را کند نکند، می تواند از حد تعیین شده در تفاهمنامه برنامه هسته ای تجاوز کند.
برخی از اسناد که در سایت این سازمان منتشر شد به تاریخ 6 ژانویه 2016 می باشند.
به گزارش آسوشیتد پرس، طبق قرارداد، ذخایر اورانیوم نیمه غنی شده ایران 300 کیلوگرم تعیین شده است. در زمان مذاکرات ذخایر ایران بیش از 100 کیلوگرم اورانیوم بوده. مدرارک منتشر شده گواه بر این موضوع می باشند که اروانیوم نیمه غنی شده که در ایران وجودارد را نمی توان تا سطح بالا غنی کرد، از همین رو به عنوان قسمتی از محدودیت در 300 کیلوگرم محسوب نمی شود.
در کنار این اسناد، نامه ای از فدریکا موگرینی قرار دارد. در آن توضیحی درباره دلایل انتشار این اسناد تقریبا پس از گذشت یک سال از این نوافق ذکر نشده. به گفته خبرگزاری، دلیل آنرامی توان به دیدگاه دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا نسبت به این قرارداد نسبت داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала