درماندگی کامل و عقب نشینی آمریکا

© AFP 2023 / Luka Gonzalezدرماندگی کامل و عقب نشینی آمریکا
درماندگی کامل و عقب نشینی آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشست روسیه، ایران و ترکیه در مسکو تبدیل به خبری ناخوشایند برای اکثر مقامات آمریکایی شد.

به گزارش"اسپوتنیک"به نقل از واشنگتن پست، نشست روسیه، ایران و ترکیه درمسکو تبدیل به خبری ناخوشایند برای اکثر مقامات آمریکایی شد. ورود آنکارا به جمع روسیه و ایران برای روند صلح در سوریه، به واشنگتن نشان داد که ازاین پس آنکارا بر روی همکاری با مسکو متمرکز شده است.
این نشریه اضافه کرد، ترورسفیرروسیه در ترکیه نه تنها باعث تفرقه بین مسکو و آنکارا نشد بلکه موجب شتاب گرفتن روابط آنان شده است. با این حال اتحاد روسیه و ترکیه تعجب تحلیلگران را در برنداشت.
به گفته آیکان آدمیرنماینده سابق پارلمان ترکیه از حزب دفاع از دموکراسی، روسیه، ایران و ترکیه مدت هاست شرایط را برای همکاری نزدیک مهیا می کنند. این کارشناس تاکید کرد، اردوغان معتقد است که در خاورمیانه عمل کردن بیشتر از صحبت کردن است و او این را متوجه شد که به واشنگتن نمی توان تکیه کرد.
نشست مسکو پس از آن برگزار شد که مشخص شد طرح جان کری وزیرامورخارجه آمریکا برای حل وفصل بحران سوریه با شکست مواجه شده، و به این نتیجه رسیدند که تعقییررژیم سوریه نمی تواند به عنوان یک اولویت در روند صلح سوریه باشد. براین اساس در بیانیه مشترک مسکو، آنکارا وتهران حمایت از تمامیت ارضی سوریه وهمچنین ادامه مبارزه با تروریسم را اعلام شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала