ساخت سیستم همیار کشاورز توسط محققان ایرانی

© Sputnik / Artem Kreminskyنیاز جهان به تولیدات کشاورزی روسیه
نیاز جهان به تولیدات کشاورزی روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محققان ایرانی موفق به ساخت دستگاه چند منظوره ای شدند که توسط آن می توان علاوه بر شخم زدن زمین به جمع آوری علف های هرز و سم پاشی و ... پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، محققان ایرانی بر این باور بودند که شخم زدن زمین با تراکتور، به دلیل آسیب زدن آن به زمین زیاد مطلوب نیست. بنابراین آنها با طراحی دستگاهی چندمنظوره از آسیب زدن به زمین ها کشاورزی جلوگیری کردند.
این دستگاه که همیار "کشاورز" نام دارد، قابلیت های زیادی از جمله شخم زدن زمین، جمع آوری علف های هرزو سم پاشی بطور همزمان دارد. همچنین می توان ازین دستگاه برای کود دهی به باغات نیز استفاده کرد.
"پوریا کورانی"، یکی از طراحان این سیستم گفت که این دستگاه بسیار کم حجم می باشد و علاوه بر کارایی های مختلفی که دارد میتواند 700 کیلو بار را را بدون اینکه به زمین کشاورزی آسیبی وارد کند، جابجا کند. وی تصریح کرد که این دستگاه در حین عمل کود پاشی عمل هوادهی نیز انجام می دهد بدین صورت که با ریختن کود بصورت لایه لایه در لایه های مختلف خاک، عمل هوادهی نیز انجام میگیرد. به گفته وی سوخت این سیستم بنزین است و کشاورزان می توانند با پرداخت مبلغ کمی نسبت به خرید آن اقدام نمایند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала