رئیس جمهور فیلیپین: سازمان ملل را به آتش خواهم کشید

© REUTERS / Lean Daval Jrرئیس جمهور فیلیپین: سازمان ملل را به آتش خواهم کشید
رئیس جمهور فیلیپین: سازمان ملل را به آتش خواهم کشید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور فیلیپین "رودریگو دوترته" پس از این که از سوی سازمان ملل در ارتباط با قتل های زنجیره ای سوداگران مواد مخدر مورد انتفاد قرار گرفت، اعلام کرد که این سازمان بین المللی را به آتش خواهد کشید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه ایدپندنت، دوترته طی یک سخنرانی در پایگاه نظامی شهر "زامبوانگ" اعلام کرد:
"اگر بخواهید من می توانم سازمان ملل را به آتش بکشم. من اگر به آمریکا برم، ساختمان سازمان ملل متحد را به آتش خواهم کشید."
به نوشته تاس، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل "زید رعد الحسین" ، از دادگاه های فیلیپین دعوت کرد تا موضوع اعلام رودریگو دوترته مبنی بر اینکه به عنوان شهردار، دست کم 3 نفر را کشته است را مورد بررسی قرار دهند. کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در این رابطه گفت، چنین فعالیت هایی با بخش سوم قانون اساسی فیلیپین در تضاد بوده و قوانین بین الملل در مورد آزادی بشریت و حق زندگی را نقض می کند. وی همچنین از موضوع اعدام مردم بدون برگزاری دادگاه در فیلیپین ابراز نگرانی نکرد. تابستان امسال پس از به روی کار آمدن دوترتف، هزاران نفر با حکم این که گویی قاچاق مواد مخدر انجام می داده اند، بدون برگزاری دادگاه اعدام شدند.
یادآور می شویم که رودریگو دوترته در روز 30 ژوئن 2016 میلادی به عنوان رئیس جمهور فیلیپین انتخاب شد. بلافاصله پس از به روی کار آمدن او، یک کمیته ویژه مبارزه با مواد مخدر تشکیل شد که در پی آن، هزاران نفر بازداشت و اعدام شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала