آغاز تولید نسل سوم هواپیماهای موسوم به “روز موعود”

© AFP 2023 / Natalia KolesnikovaРоссийские самолеты Ил-80 и МиГ-29 во время парада Победы на Красной площади
Российские самолеты Ил-80 и МиГ-29 во время парада Победы на Красной площади - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پروسه ساخت هواپیماهای نسل سوم کنترل و شناسایی گسترده هوایی “آواکس“ ملقب به “روز موعود” در سال جدید ۲۰۱۷ میلادی در روسیه آغاز خواهد شد. با بررسی این هواپیماهای جدید، می توان عملکرد رادار هوایی “آ-۱۰۰” را نیز مورد آزمایش و بررسی قرار داد.

به گفته ی "آلکساندر یاکونین" رئیس اتحادیه دستگاه و ابزار سازی "UIMC" این اتحادیه در نظر دارد تولید نسل سوم پایگاه های فرماندهی هوایی "آواکس" را در سال جدید میلادی راه اندازی نماید.
یاکونین یادآور شد، سال گذشته اتحادیه UIMC سفارش نخستین پایگاه استراتژیکی کنترل و شناسایی گسترده هوایی "ایلوشین-۸۰ ام" را با موفقت به تولید و دست سفارش دهنده رساند.
به گفته وی، تست پرواز جدیدترین نسل هواپیمای روسی کنترل و شناسایی گسترده هوایی (آواکس) A-100 "پریمیر" قرار است که در سال 2017 آغاز شود.
در حال حاضر، سیستم های "پریمیر" بوسیله آزمایشگاه های هوایی مورد بررسی قرار گرفته و تست می شوند. این دستگاه های به اصطلاح، آزمایشگاه های پرنده، در پایگاه های فرماندهی هوایی مدل پیشین A_50 که امسال به هوا فرستاده شدند، استفاده شده بود.
مدیرکل UIMC همچنین گفت که محصول جدید، مدل کاملا نوینی از مجموعه رادارهای شناسایی و کنترل هوایی است که به مراتب از سامانه های دیدبانی بیشتری برخوردار است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала