پرهزینه ترین پروژه ساخت جنگنده اف-35، باز هم به صرف هزینه و زمان بیشتر نیاز پیدا کرد

© AFP 2023 / Adrian Dennisتوقف بهره برداری از 10 جنگنده اف-35 آمریکا به خاطر نقص فنی
توقف بهره برداری از 10 جنگنده اف-35 آمریکا به خاطر نقص فنی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، سرپرست بخش خرید وزارت دفاع ایالات متحده "فرانک کندال" در حال نتظیم پیامی به کنگره آمریکا مبنی بر تمدید زمان آزمایش پرواز جنگنده های جدید "اف-35" می باشد.

بر اساس برنامه ریزی های اولیه، آزمایش پرواز این جنگنده ها می بایستی در ماه اکتبر 2017 صورت گیرد. ولی به نظر می رسد که این تاریخ تا ماه می 2018 تمدید شده و هزینه مورد نیاز نیز از بودجه اختصاص یافته برای پروسیه مدرنیزه و نوسازی این جنگنده ها، تامین خواهد شد.

ПРОГРАММА F-35 И РАСХОДЫ НА НЕЕ ВЫШЛИ ИЗ-ПОД КОНТРОЛЯ - اسپوتنیک ایران
برنامه ساخت اف 35 و مخارج آن از کنترل خارج شده است
به نوشته "Defense News"، مدیر پروژه جنگنده اف-35 ژنرال "کریستوفر بوگدان" با اعلام این موضوع گفت، هزینه های آزمایشات تابستانه بر روی این جنگنده به نظر نمی رسد از 100 میلیون دلار فراتر رود.

وی افزود:

"البته بسته به این که آیا ما به برداشت هزینه از "FOM" نیاز پیدا خواهیم کرد یا خیر و این نیاز تا چه سقفی باشد، احتمال می رود که پروسه مدرنیزه سازی جنگنده نیز دست کم تا 6 ماه به تعویق بیافتد. تاخیر این پروسه از روی حساب بوده، چراکه تا زمانی که پروسه ساخت جنگنده به پایان نرسیده است، صحبت درباره ی مدرنیزه سازی بی معنا خواهد بود."

بوگدان اعتراف کرد که در هر صورت، وضعیت تاخیرها و هزینه های به وجود آمده در این پروژه، قطعی و ایده آل نخواهند بود.

یادآور می شویم که برنامه طراحی و ساخت جنگنده تهاجمی جدید ایالات متحده "اف-35" در حال حاضر پرهزینه ترین در تاریخ به شمار می آید. مجموع تمامی هزینه های صرف شده برای گردش کامل ساخت این جنگنده ممکن است از 1،5 تریلیون دلار نیز فراتر رود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала