نامزدی پوتین برای جایزه صلح نوبل ، تغییر نگرش نسبت به روسیه است

© AP Photo / Fernando Vergaraنامزدی پوتین برای جایزه صلح نوبل ، تغییر نگرش نسبت به روسیه است
نامزدی پوتین برای جایزه صلح نوبل ، تغییر نگرش نسبت به روسیه است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فابین بوسار، رئیس مرکز ارتباطات بین المللی و سیاسی فرانسه رسما ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه را به عنوان نامزد جایزه ی صلح نوبل معرفی کرد.

بوسار به ریانوواستی شرح داد: در نامه ای که برای کمیته ی نوبل ارسال شده است خاطر نشان می شود که رهبر روسیه به خاطر تلاش های صلح جویانه اش لایق این جایزه است. وی معتقد است که سایر کارشناسان و سیاست مداران از نامزدی وی حمایت می کنند.
جایزه ی صلح نوبل از سال 1901 به افراد و سازمان هایی که به عقیده ی این کمیته سهم برجسته ای در تقویت و تحکیم صلح دارند ، تقدیم می شود.
تحلیل گر سیاسی الکساندر دودچاک معتقد است که نگرش اجتماعی اروپاییان در ارتباط با روسیه و رهبرش در حال تغییر است.
الکساندر دودچاک در مصاحبه ای با رادیو اسپوتنیک گفت: " این ابتکار را می توان به عنوان تایید این حقیقت در نظر گرفت که آگاهی اجتماعی اروپاییان نسبت به روسیه در حال تغییر است. این مسئله یک حقیقت مطلوب است که اروپاییان فهمیده اند چه کسی مبارزه واقعی علیه تروریسم را انجام می دهد. در واقع ، پوتین ، تنها رهبر جهانی است که همه کاری می کند تا نه تنها در کشور خودش با تروریسم در سطح مناسب و درست مبارزه شود بلکه خارج از مرزها نیز این کار انجام گیرد. او همواره از جامعه ی جهانی خواسته که مبارزه ی مشترکی را انجام دهند اما متاسفانه آنها این پیشنهاد را نشنیدند. ما به خوبی می بینیم که این امر به چه چیزی منجر می شود.
در عین حال براساس گفته های این تحلیل گر سیاسی ، فعلا به دشواری بتوان گفت که ولادیمیر پوتین جایزه ی صلح نوبل را دریافت می کند.
الکساندر دودچاک خاطرنشان می کند: " با توجه به تمامی این مسائل تا این زمان آگاهی اروپاییان هنوز رشد نکرده بود ، سیاست بیش از اندازه ای وجود دارد: تمدید تحریم های ضد روسی و ادامه بیانات ضد روسی. نامزدی رهبر روسیه برای دریافت این جایزه درست است اما عجیب نخواهد بود اگر ولادیمیر پوتین آنرا دریافت نکند. زیرا کسانی که آنرا گرفته اند ، خیلی هم جالب توجه نیستند مانند باراک اوباما ، رئیس جمهور آمریکا یا فعالینی که انقلاب رنگین را سازمان دهی کرده بودند. این جایزه بیشتر یک جنبش سیاسی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала