مقبره مقدس عیسی مسیح برای بازدید عموم آزاد شد

© AP Photo / National Geographic/Dusan VranicАрхеологи снимают мраморную плиту с места погребения Иисуса Христа в иерусалимском храме Гроба Господня
Археологи снимают мраморную плиту с места погребения Иисуса Христа в иерусалимском храме Гроба Господня - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، سرپرست تیم مرمت و بازسازی کلیسای مقبره مقدس عیسی مسیح "آناتولیا ماروپولو" در مصاحبه با خبرگزاری روسی "رن تی­وی" اعلام کرد که کلیسای مقبره مقدس برای نخستین باری برای بازدید عموم مردم آزاد شده است.

افراد مومن و مشتاق می توانند از پنجره های طبقات بالای مقره که با حفاظ مخصوص ساخته خواهد شد، به آن نگاه کنند. لازم به ذکر است، با این که هنوز پروسه مرمت کلیسای مقبره مقدس به پایان نرسیده است، ولی داوطلبان می توانند با تعیین وقت قبلی از این محل بازدید کنند.

پیشوا ارشد اورشلیم و سرزمین های مقدس فلسطین "پاتریارک تئوفیل سوم" در مصاحبه با این خیرگزاری گفت که سخترین بخش پیش از آغاز پروسه مرمت، کسب اجازه از 6 طایفه دینی مسیحیت بود که کلیسای مقدس را تحت مالکیت دارند.

وی در پاسخ به موضوع احتمال پیدایش افکاری همچون "گشایش کلیسای مقبره مقدس، توهین به مقدسات است!" افزود:

"تصمیم مرمت و بازسازی این کلیسا موهبی بود از جانب خداوند و این چیزی نیست که قدرت انسان به آن برسد، فقط خدای متعال. موهبت خداوند اکنون شامل حال این بنای مقدس شده است."

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала