فیش حقوقی مدیران در اختیار دستگاه‌های نظارتی و مردم

© Flickr / Ivar Husevåg Døskelandриалы
риалы - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم با ابراز "سامانه حقوق و دستمزد تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود"، گفت: در این سامانه هرشخص با هرمقامی در همه دستگاهها باید با یک فیش، حقوق خود را دریافت کند و این سامانه باید در اختیار دستگاه‌های نظارتی و مردم باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم- حمیدرضا حاجی‌بابایی با حضور در بخش خبری 21 شبکه یک سیما افزود: در برنامه ششم توسعه 20 محور تعریف شده که یکی از آنها رفع تبعیض‌ها و مبارزه با مفاسد و یکی از آنها، حقوق‌هاست.

وی گفت: ماده 76 قانون مدیریت خدمات کشوری مقرر می‌دارد که حداکثر حقوق باید 7 برابر حداقل حقوق باشد اما طرح ما مبتنی بر این است که همه مدیران کشور در هر مقام و جایگاهی تا بیشتر از سقف 10 و نیم برابر حداقل حقوق نمی‌تواند دریافت کند و فقط برخی که در مناطق محروم و پرخطر کار می‌کنند می‌توانند تا 17 و نیم برابر حداقل حقوق دریافت کنند.

حاجی‌بابایی افزود: البته این باید در سامانه حقوق و دستمزد دولت مطرح و بر اساس فرمول و شاخص‌ها مشخص شود.

وی گفت: این مدیران دریافت دیگری تحت عناوین مختلف از جمله پاداش نمی‌توانند داشته باشند.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم توسعه افزود: اگر کسی تخلف کند بر اساس ماده 598 قانون مجازات اسلامی مجازات می‌شود.

حاجی‌بابایی درباره نحوه برگزاری مناقصات هم گفت: مناقصات باید سامانه داشته باشد و تا پایان سال دوم برنامه ششم توسعه باید این سامانه روشن و شفاف باشد و همه مناقصات دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی، به‌جز محرمانه‌ها، باید در این سامانه ثبت شود و در معرض دید عموم قرار گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала