دوما در رابطه با قتل سفیر روسیه به اتحاد برای مبارزه با تروریسم فرا خواند

© REUTERS / Sergei KarpukhinЗаседание Государственной Думы в Москве
Заседание Государственной Думы в Москве - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دوما، مجلس نمایندگان پارلمان روسیه روز چهارشنبه بیانیه ای در رابطه با ترور آندره کارلوف، سفیر روسیه در ترکیه صادر کرده که در آن ضرورت اتخاذ تدابیر امنیتی بیشتر برای دفاع از نمایندگی های دیپلماتیک روسیه در خارجه مورد تأکید قرار گرفته و همه پارلمان های جهان به اتحاد برای ایجاد ائتلاف موثر ضد تروریستی فرا خوانده می شوند.

به گزارش اسپوتنیک، نمایندگان دوما در بیانیه خود مراتب تسلیت عمیق خود را به خویشاندان، نزدیکان و همکاران کارلوف ابراز می دارند. در این بیانیه آمده است:" نمایندگان دوما ضمن ابراز خشم شدید و صادقانه خود در رابطه با قتل فجیع سفیر فوق العاده و تام الاختیار روسیه که ماموریت وی برقراری حسن همجواری واقعی بین ملت های روسیه و ترکیه بود ، هر گونه تجلی تروریسم را به شدت محکوم می کنند".
در سند صادره خاطرنشان می شود قتل نماینده دیپلماتیک یک کشور،جنایت بسیار سنگینی بوده و موازین حقوق بین المللی را به شدیدترین شکل پایمال می کند.
در بیانیه تاکید می شود:"مقصران در این دسیسه وحشتناک، چه مجریان و چه هدایت کنندگان تروریست که آتش روس ستیزی ، خصومت ملی، مذهبی و دینی ، افراطی گری و تعصب را روشن کرده اند، باید بطور شایسته ودرخور مجازات شوند".
علاوه بر این نمایندگان دوما معتقدند باید تدابیر امنیتی بیشتری اتخاذ شود تا در آینده حمله به روسای و کارکنان نمایندگی های دیپلماتیک و کنسولگری های روسیه در خارج منتفی شود"

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала