پیام تبریک و شادی سعودی ها در توییتر به مناسبت ترور سفیر روسیه

© Sputnik / Alexander Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر شبکه اجتماعی "توییتر"
شبکه اجتماعی توییتر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سعودی ها از ترور سفیر روسیه در ترکیه خوشحال شدند و این اقدام را به مثابه انتقام گرفتن از اقدامات مسکو در سوریه دانستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه — خبر کشته شدن آندره کارلوف، سفیر روسیه در ترکیه، برای سعودی ها خوشحال کننده بود و آنها شادمانی خود را از آنچه انتقام عثمانی اسلامی از قاتلان مردم سوریه نامیدند، اعلام کردند.

سعودی ها، امیدوارند همه روس ها که در کشتارهای سوریه دست داشتند و از نظام سوریه حمایت کردند، کشته شوند.

بعد از کشته شدن سفیر روسیه در ترکیه، توییتر پرازتوییت های سعودی ها شد اما این بار تبریکاتی بود که سعودی ها در این شبکه اجتماعی می‌نوشتند.

گفته می‌شود فردی که سفیر روسیه را ترور کرد، فریاد الله اکبر سر می‌داد و عملیات خود را برای انتقام گرفتن از خون مردم سوریه اعلام کرد و فریاد ‌زد حلب را فراموش نخواهیم کرد.

ناظران معتقدند شاید ترور سفیر روسیه در ترکیه، تاثیری منفی بر روابط دو کشور بگذارد و شاید منطقه را به سمت جنگی منطقه ای بکشاند البته در صورتی که ثابت شود ترکیه عمدا در کشتن سفیر روسیه دست داشت یا اینکه طرف هایی که در این حادثه دخالت داشتند، کشورهایی بودند که از ضرر زدن به روابط روسیه و ترکیه، نفع می‌بردند و ناظران اینگونه نتیجه گیری می‌کنند که شاید در نهایت این مسئله به نفع عربستان باشد.

جریان اسلامگرایی در عربستان، طبق معمول، تاکید کرد که خدا دعاهای آن را در خصوص اعزام نیروهای خود برای توقف لشکر کشی روسیه به سوریه، مستجاب کرده است و این جوانی که از سفیر روسیه انتقام گرفت یکی از نیروهای خداوند بود! اما برخی جریان های لیبرال با وجود مخالفت هایی که با محور سوریه-روسیه دارند، این نتیجه را مسخره و ساده لوحانه دانستند و ترور سفیر روسیه در ترکیه را صرفا یک حادثه سیاسی دانستند که منافع کشورها پشت آن قرار داشت و با دعاهای عربستان ارتباطی ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала