ایران از منبع تغذیه تظاهرات در مقابل سفارت ایران در ترکیه اطلاعات کامل دارد

© Photo / Owegoo.comشهرداری آنکارا خبر انفجار در این شهر را تکذیب کرد
شهرداری آنکارا خبر انفجار در این شهر را تکذیب کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد: نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران ترکیه و روسیه فردا به ابتکار ایران در مسکو برگزار می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا- بهرام قاسمی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران افزود:  این نشست در مسکو برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به این سوالی درباره برگزاری  برخی راهپیمایی‌ها علیه ایران در آنکارا واستانبول و این که آیا ایران در برابر این موضوع واکنش و اعتراضی داشته است، گفت: ما مراتب اعتراص خود را به مقامات ترکیه اعلام کردیم و سفیر ترکیه در تهران به وزارت خارجه احضار شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که در چند روز اخیر شاهد این بودیم که در برابر سفارت و کنسولگری ایران در آنکارا و استانبول در ارتباط با موضوع سوریه و حلب تظاهرات‌های اعتراضی برگزار شده و در همین چارچوب برخی می‌گویند که تظاهرات برگزار شده در ترکیه در برابر سفارت ایران سازماندهی شده بوده و با حمایت حزب حاکم در ترکیه انجام شده است، گفت: ما در چند روز گذشته چند تظاهرات را در آنکارا و استانبول داشتیم. تظاهراتی که در آنکارا در برابر سفارت ایران برگزار شد غیرمتعارف و ناسنجیده بود. بدون اینکه به سفارت ایران از قبل اطلاع داده باشند.

وی افزود: به طور معمول وقتی می‌خواهد تجمعی در برابر سفارت یک کشور برگزار شود پلیس آن کشور باید به مقامات آن سفارتخانه اطلاع دهند در حالی که این اطلاع‌رسانی به سفارت ایران در ترکیه انجام نشده بود و این تظاهرات در ساعتی غیرمتعارف نیز برگزار شد.

وی با بیان اینکه آسیبی به سفارت ما در جریان این موضوع وارد نشده است، افزود: ما سفیر ترکیه را در تهران احضار کردیم و مراتب اعتراض خود را نسبت به این موضوع اعلام کردیم. بعداً تظاهرات کوچک‌تری در استانبول و آنکارا برگزار شد که این تظاهرات توسط پلیس مدیریت شد و ما مراتب اعتراض خود را نیز بار دیگر اعلام کردیم.

وی افزود: ما تصور می‌کنیم که این اقدامات هدایت شده و توسط افراد خاص یا احزاب و گروه‌های خاصی در منطقه انجام شده است. آنها تلاش داشتند که این اقدام را به کشورهای دیگر نیز سرایت دهند بدون اینکه دلیل و توجیهی داشته باشند و درواقع به بهانه حلب این تظاهرات را برگزار کرده بودند. البته در برابر سفارت روسیه در ترکیه نیز تظاهراتی برگزار شد و فقط در جلوی سفارت ما نبود.

وی افزود: عده‌ای در ترکیه سعی داشتند که فضا را در ترکیه علیه ایران خراب کنند.

قاسمی گفت: اینکه این اقدامات از چه جایگاه و منبعی تغذیه شده برای ما روشن است و ما اطلاعات و اشراف کامل در این زمینه داریم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала