محبوبیت روسیه در بین دانشجویان خارجی

© Sputnik / Vladimir Vyatkinمحبوبیت روسیه در بین دانشجویان خارجی
محبوبیت روسیه در بین دانشجویان خارجی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محبویت دانشگاههای روسی در میان دانشجویان خارجی در حال افزایش می باشد.

به گزارش"اسپوتنیک" به نقل از روزنامه اسپانیایی "ال موندو"؛ کاهش ارزش روبل و استادان با تجربه ازمدارس قدیمی که هنوز نسل جدید جایگزین آنان نشده، برای دانشجویان خارجی فرصت مناسبی به وجود آورده.
در بین دانشگاه های اصلی روسیه، دانشگاه دوستی ملل روسیه دارای بیشترین دانشجوی خارجی می باشد. در زمان شوروی سابق حدود 70 درصد خارجی و تنها 30 درصد از مردم شوروی سابق در این دانشگاه تحصیل می کردند، در حال حاضر این آمار به صورت عکس جابجا شده.
لاریسا یفریمووا معاون دانشگاه دوستی ملل گفت:« حدود 800 هزار دانشجوی خارجی در این دانشگاه در حال تحصیل می باشند. زبان اسپانیایی در رشته های اقتصاد برای کشورهای آمریکای لاتین و همچنین زبان انگلیسی برای رشته هایی مانند فارماکولوژی و دندانپزشکی در این دانشگاه تدریس می شود.
در شهر سنت پترزبورگ نیز دانشجویانی خارجی بسیاری در دانشگاه دولتی و پلی تکنیک پتر کبیر، لومونوسف این شهر مشغول به تحصیل می باشند. طی 10 اخیر تعداد دانشجویان خارجی در روسیه تقریبا دو برابر شده؛ در سال 2004 — 2005 این تعداد دانشجویان خارجی در روسیه حدود 100 هزار نفر بود که در تابستان 2015 این تعداد به 282 هزار نفر افزایش یافت. به گفته وزیر آموزش وپرورش روسیه، بیش از 40 هزار دانشجوی خارجی در روسیه بورسیه دریافت می کنند.
هجوم دانشجویان خارجی به روسیه به تدریج باعث سبب بالا رفتن سطح دانشگاه های این کشور در دنیا می شود، اما دانشگاه های اصلی روسیه فعلا مورد تایید بین المللی نمی باشند.
در سال 2013 پروژه 5 — 100، برنامه دولت در حمایت از 15 دانشگاه برای بالا بردن رتبه جهانی آنان ایجاد شد. در حال حاضر دانشگاه دولتی مسکو بر اساس نشریه The Higher Times Education در مکان 77 لیست بهترین دانشگاههای دنیا تا سال 2016 قرار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала