گزارش و تحلیل

خرید مسیحیان آشوری

© AP Photo / Militant Websiteشبه نظامیان داعش
شبه نظامیان داعش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسیحیان آشوری با پرداخت 11 میلیون دلار خریده شدند.

 اسقف سوریه  چند میلیون  دلار برای  پرداخت باج در ازای آزادی 226 مسیحی  آشوری جمع آوری کرد.  این مسیحیان  در فوریه سال 2015 میلادی  در زمان  تار ومار کردن مسیحیان  که بطور همزمان در 35  نقطه مسکونی در امتداد رودخانه « خابور» در شمال شرق سوریه رخ داد، به عنوان گروگان اسیر  شبه نظامیان «داعش» شدند.

حدود 250  مسیحی از جمله زنان و کودکان  به گروگان گرفته شدند.  چهار نفر کشته شدند  و دیرتر شبه نظامیان فیلم اعدام  سه گروگان دیگر را منتشر کردند.  داعش بلافاصله  برای آزادی گروگان ها درخواست باج کرد. ابتدا 23 میلیون  دلار درخواست شد، اما بعد تا نصف کاهش یافت.

به نوشته « ایندپندنت»  یکی از گروگان ها را به نزد  اسقف مسیره افرام آتنیلو در شهر « حسِکه» فرستادند تا شرایط  خود را اعلام کنند: آزادی  اولین گروه از 17 گروگان در ازای  50 هزار دلار در ازای هر نفر.  طی سه روز  اسقف با  همکاران خود در دیگر کشورها  صحبت کرد و نهایتا آنها این شرط را پذیرفتند.

آنِکی حسان  که به اسقف سوریه در جمع آوری  کمک  در کانادا کمک کرد گفت: « شما از نظر اخلاقی  به این موضوع می نگرید که برای من قابل درک است.  اگر ما به آنها پول می دهیم،  این به معنای تأمین سرمایه آنها برای کشتار آتی  است. اما باید توجه داشته باشید که تعداد ما کم است  و ما باید به یکدیگر کمک کنیم».

سارگون سعدی اوپراتور و سناریست  مقیم کالیفرنیا تعریف کرد که جمع آوری 11 میلیون دلار  در چنین  زمان کوتاهی برای انجمن خارجی مسیحیان آشوری، کار دشواری بود. به ویژه با توجه به اینکه  چنین کاری فوق العاده خطرناک است — تأمین سرمایه  سازمان تروریستی  در بسیاری از کشورها  حداکثر دوره حبس  را در بردارد.

« آشوری ها فاقد ارتش و  یا واحدهای ویژه هستند. از اینرو یگانه  اهرم فشار — پول است». خبر جمع آوری پول  برای پرداخت باج در ازای آزادی گروگان ها  از طریق شبکه اینترنت  پخش شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала