مجلس دوما روسیه توافقنامه بین روسیه و ایران در خصوص صندوق های حمایت از سرمایه گذاری را تصویب کرده و حائز اهمیت خواند

© Sputnik / Sergey Kuznecovساختمان مجلس دوما روسیه
ساختمان مجلس دوما روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، نمایندگان مجلس دوما روسیه، توافقنامه ای بین روسیه و ایران در ارتقاء و حمایت متقابل از سرمایه گذاری در دو کشور را تصویب کرده و آن را حائز اهمیت خواند.

این توافقنامه شامل امکان سرمایه گذاری سرمایه گذاران ایران و روسیه در کشورهای عضواین تفاهم نامه  و همچنین ارائه متقابل "سرمایه گذاری سرمایه گذاران دیگر کشورها که شرایط سرمایه گذاری بهتری از سرمایه گذاران خود طرف قرارداد و یا سرمایه گذاران طرف سوم" می باشد را شامل می شود.

 

همچنین کشورهای عضو تفاهم نامه " حق بازپس گیری  National Treatment (رفتار یکسان با داخلی و خارجی ها)  برای سرمایه گذاران خارجی از جمله سرمایه گذاری مجددا را دارند".

 

علاوه بر این، این توافق تضمین متقابل حمایت از سرمایه گذاری سرمایه گذاران از مصادره اجباری همچون "ملی کردن، سلب مالکیت و غیره" به غیر از "مواردی که به نفع جامعه و همگام با معیارهای قانونی طرف دریافت کننده بر اساس تبعیض و همراه با پرداخت فوری و معقولانه جبران خسارت باشد" را شامل می شود. همچنین تضمین بلامانع انتقال درآمدها و دیگر پرداختی های مرتبط با سرمایه گذاری در چارچوب معیارهای قانونی کشوری که در آنجا سرمایه گذاری صورت گرفته است نیز در نظر گرفته شده است.


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала