خطرات اصلی سال 2017 از نگاه بلومبرگ

© REUTERS / Brendan McDermidخطرات اصلی سال 2017 از نگاه بلومبرگ
خطرات اصلی سال 2017 از نگاه بلومبرگ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سیاست خارجی دونالد ترامپ ، رئیس جمهور منتخب آمریکا و انتخابات در کشورهای اروپایی که ممکن است باعث روی کار آمدن سیاست مداران پوپولیستی در این کشورها شود ، خطرات اصلی برای ثبات جهان در سال 2017 محسوب می شود.

کارشناسان اقتصادی که در نظرسنجی خبرگزاری بلومبرگ شرکت کرده بودند چنین نظری دارند. جایگاه سوم در خطرات احتمالی به نظر شرکت کنندگان در نظرسنجی سیاست خارجی روسیه است.
38 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی ، خط مشی دولت ترامپ در مسائل جهانی را به عنوان منبع خطرات معرفی کردند. همچنین 38 درصد از آنها معتقدند که منبع خطرات نتایج احتمالی انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در برخی کشورها مانند آلمان، هلند و فرانسه است. در عین حال 16 درصد از این کارشناسان ، سیاست خارجی روسیه را تهدید اصلی می نامند.
کارشناسان معتقدند ، هلند جایی است که به احتمال زیاد ممکن است موفقیت از آن پوپولیست ها شود: 29 درصد حدس می زنند که حزب راست آزادی گرتا ولیدرس ، جایگاه اول را در انتخابات پارلمان بدست می آورد. 18 درصد شرکت کنندگان در همه پرسی معتقدند که انتخابات پیش از موعد مجلس بریتانیا برگزار خواهد شد و ضمنا 14 درصد فکر می کنند که احتمال می رود ، لندن خروج از اتحادیه اروپا را رد کند. 14 درصد پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه را پیش بینی می کنند. همچنین 14 درصد معتقدند که آنجلا مرکل ممکن است مقام ریاست دولت آلمان را تا پایان سال و بر اساس نتایج انتخابات در مجلس فدرال ترک کند.
در ارتباط با آمریکا ، کارشناسان معتقدند که حادثه ی بدیهی ، کاهش مالیات ها برای اشخاص حقیقی وحقوقی آمریکا توسط دونالد ترامپ است (66 درصد از کارشناسان). 12 درصد از شرکت کنندگان در تحقیقات می گویند: آمریکا از توافق آمریکای شمالی در خصوص تجارت آزاد خارج می شود. 9 درصد ، اخراج 2 تا 3 میلیون مهاجر غیرقانونی را بدیهی می دانند. 8 درصد ، ساخت دیوار برای حفاظت از مهاجرت در مرزهای آمریکا با مکزیک را پیش بینی می کنند.
بلومبرگ به نقل از پیتر دیکسون، کارشناس Commerzbank آلمان می نویسد: " خطرات سیاسی ، مشکل اصلی برای سال 2017 هستند. بسیاری از مشکلاتی که اکنون بروز می کنند ما را به یاد سال 1930 می اندازد. "
این کارشناس به چنین شباهت هایی چون بحران مالی ، افزایش حمایت از تولیدات داخلی و پوپولیسم در سیاست در هر دو سمت اقیانوس اطلس اشاره می کند. پیتر دیکسون می گوید: " ما نباید برای این تشابهات اهمیت زیادی قائل شویم اما می دانیم که همه اینها تمام می شود و ما باید خطرات را جدی تر از آنچه تا کنون تصور می کردیم، در نظر بگیریم.
این نظرسنجی توسط خبرگزاری بلومبرگ در تاریخ 18 تا 29 نوامبر برگزار شد و 146 اقتصاددان در آن شرکت کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала