رونمایی از ریل سوم مترو که توسط یک شرکت دانش بنیان ساخته شد

© Fotolia / Herreneckکریدور حمل و نقلی " شمال – جنوب" به سود ایران ، آذربایجان و روسیه
کریدور حمل و نقلی  شمال – جنوب به سود ایران ، آذربایجان و روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ریل سوم مترو که به وسیله یک شرکت دانش بنیان ایرانی ساخته شده است، در نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در صنعت مترو رونمایی شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا- بشیر پیرزاده — مدیرعامل شرکت دانش بنیان سازنده ریل سوم- در خصوص ویژگیهای این محصول گفت: ریل سومی که در نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در صنعت مترو به نمایش در آمده دارای ویژگی‌های منحصر به فردی در سطح جهانی است که این ویژگی‌ها سبب شده تا بتوانیم آن را به عنوان یک اختراع، ثبت بین المللی کنیم.

وی ادامه داد: نمونه خارجی این ریل دوتکه است، اما محصول ساخت ما یکپارچه است و این ویژگی باعث شده تا دوبرابر نمونه خارجی عمر کند.

پیرزاده برگزاری نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در صنعت مترو را در روند بومی‌سازی این صنعت بسیار موثر ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه این نمایشگاه باعث شد تا ما بتوانیم این محصول را برای استفاده در مترو تهران ارائه کنیم.

وی تصریح کرد: سالانه 4 هزار تن ریل سوم در کشور استفاده می‌شود که می‌توان با استفاده از نمونه داخلی نه تنها از خروج ارز از کشور جلوگیری بلکه کمک زیادی هم به اشتغالزایی در کشورکرد.

پیرزاده در پایان به ارزان‌تر بودن نمونه داخلی ریل سوم  اشاره کرد و گفت: براساس مذاکرات صورت گرفته با شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه، این محصول صد در صد ایرانی قرار است بعد از گذراندن تست‌های کیفیت در مترو تهران مورد استفاده قرار گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала