گزارش و تحلیل

آمریکا از کردار خود در سوریه بقول معروف اظهار پشیمانی می کند ولی از هیچ کسی معذرت نمی خواهند

© Sputnik / Mikhail AlaeddinОсвобожденный квартал восточного Алеппо
Освобожденный квартал восточного Алеппо - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بشار اسد،رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با RT اظهار کرد که "غرب کشتار افراد توسط تروریستها در حلب و حمله شبه نظامیان داعش بر تدمیر را نادیده می گیرد و فقط نگران موفقیت های ارتش سوری می باشد. به این خاطر مسکو را برای تحت تعثیر گذاشتن دمشق و توقف پیشروی ارتش جمهوری عربی سوریه بر مواضع افراطی گران فرا می خواند".

رئیس حمهور سوریه هم چنین خاطر نشان کرد که حمله شبه نظامیان بر تدمیر، بازتاب پیشروی ارتش سوری در حلب است. به قول آقای اسد، شبه نظامیان بر صدد انحراف توجه ارتش سوری از عملیات آزادسازی شهر حلب می باشند. علاوه بر این، به عقیده بشار اسد فراخوانی روسیه توسط غرب برای زیر فشار قرار دادن دولت رسمی سوریه، بیانگر تمایل کشورهای غرب در متوقف ساختن پیشروی ارتش سوری بر مواضع گروهک داعش است.

ЗВЕРСТВА В АЛЕППО - اسپوتنیک ایران
کارشناسان مستقل اخبار منتشره درباره دد منشی ها در حلب را تأئید نمی کنند
در هفته گذشته سران کشورهای آلمان، فرانسه، بریتانیای کبیر، ایتالیا، کانادا و ایالات متحده آمریکا در اعلامیه مشترک از روسیه و ایران درخواست زیر فشار قرار دادن مقامات سوریه به خاطر اوضاع در حلب شده اند.
دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه چندی پیش گفته بود که تصرف تدمیر توسط شبه نظامیان،وارد کردن خسارت و تلفات نه به روسیه بلکه به تصویر تمام بشریت متمدن،به خصوص خسارت به آنانی که کار و حرکتی در این مورد از خود نشان نمیدهند. به قول آقای پسکوف، اوضاع کنونی شهر، بار دیگر بیانگر تحدیدی که منبع آن داعش می باشد.
آلکسی موخین، رئیس مرکز اطلاعات سیاسی و کارشناس علوم سیاسی، اوضاع را مورد تفسیر قرار داده در مصاحبه رادیو Sputnik خاطر نشان کرد که ایالات متحده آمریکا و رسانه های غرب به متهم کردن روسیه ادامه دارد. مفسر مزبور در تحلیل اوضاع میگوید: 


"کشور جالب آمریکا که حافظ آزادی بیان، دمکراسی و غیره می باشد هم زمان دارد تلاش می کند با عمل نوجوانی غیر قابل توضیح، ممنوعیتی را که خودش مقرر کرده نقض کند. فکر می کنم که تضاد ریشه ای در مدل جهان بینی شهروند آمریکایی با نمایندگان محافل عالی رتبه هم شوخی بد می نماید.چنین کردار، بسیار شبیه عصیان و شورش نوجوانی علیه پدران بنیان گذار است".


با وجود آن، به نظر کارشناس مزبور آیالات متحده آمریکا از یک "چال روانشناسی" استفاده می نمایند. وی در ادامه تفسیر خود می گوید: 


"از یک طرف روسیه، دشمن عمده معرفی می شود، از طرف دیگر آمریکایان می گویند: بله ما مقصریم و بعضی اقدامات ما منجر به تأسیس داعش گردیده اند. آنها مثل اینکه به قول معروف پشیمان شده اند ولی از هیچ کسی معذرت نمی خواهند. عیناً از منطق ساده مسیحی نما کار می گیرند که فرا می خواند: "پشیمان شوید که مورد عفو قرار خواهید گرفت".


ولی این همه کردار و گفتار، به عقیده کارشناس مزبور به زیان و ضرر خود ایالات متحده تمام می شود.
باز هم ریشه سخن را به مفسر می دهیم: 


"آمیختگی و پیوند ایدئولوژی داعش و روسیه، روش ویژه از بخش سیاست تکنولوژی است که هدفش جا دادن روسیه در یک سطح با سازمانهای تروریستی در افکار عمومی می باشد. البته این، غیر قابل قبول است ولی بطور ماهرانه انجام می شود که نمی توانی با پرونده ای بدست، اقامه دعوی کنی. ولی مورد نکوهش هر شخص منطقی است. از این لحاظ تأکید کردن روی اظهارات مانند فوق الذکر، به معنی تحقیر کردن حیثیت و نام خود است. چنین کار را در واقع آمریکا طی چند سال اخیر انجام می دهد".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала