گزارش و تحلیل

با موافقت کدام طرف داعش پا را از گلیم خود در پیرامون تدمیر درازتر کرده است؟

© REUTERS / REUTERS TVازدست دادن پالمیرا، آسیبی برچهره ی بشریت متمدن است
ازدست دادن پالمیرا، آسیبی برچهره ی بشریت متمدن است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک هفته پیش ائتلاف بین المللی در راس آمریکا عملیات خود را علیه داعش در نزدیکی رقه به تعلیق در آورده و شبه نظامیان این سازمان تروریستی، فرصت را غنیمت شمرده، تجدید گروه بندی کرده اطراف شهر تدمیر را مورد حمله قرار دادند که بر اثر آن حد اقل 34 نظامی ارتش حکومتی سوری به شهادت رسیدند.

به گزارش مرکز آشتی روسی در سوریه، طی هفته گذشته داعش توانست نیرو و تسلیحات از رقه و دیر الزور جمع کرده در پیرامون شهر تدمیر متمرکز کند.همچنین بیش از 5 هزار ستیزه جویان داعش از موصل عراق به یاری یاغیان محلی رسیده اند.
در جریان نبرد به داعشی ها پاسخ قاطع داده شده بود. هنگام دفع حمله به شهر تدمیر حدود 300 شبه نظامی داعش حلاک شده اند. به گزارش وزارت دفاع فدراسیون روسیه، در دفع حمله داعش نیروی هوافضای روسیه همچنین سهیم بود.
در متن بیانیه وزارت دفاع گفته می شود:"جنگنده های هوافضای روسیه طی شب گذشته 64 ضربات هوایی به مواضع، جای تمرکز و نیروی رزرو شبه نظامیان داعش وارد کرده است. 11 تانک و ذره پوش ، 31 سواری با مسلسل سنگین منهدم شده و 300 تروریست نابود شدند". گفته می شود که طی حمله، شبه نظامیان از وسایل ذره دار، توپ خانه و همچنین از سواری های پر از مواد انفجاریه و بااصتلاح شهدای پشت فرمان کار گرفته بودند.
قابل توجه است که چنین حمله قوی، هم زمان با پاکسازی کامل حلب توسط ارتش سوریه از چنگ تروریستها صورت گرفته بود. آیا بین پاکسازی حلب، توقف عملیات آزاد سازی رقه توسط ائتلاف مزبور و هجوم تروریست های داعش به شهر تدمیر ارتباطی وجود دارد؟
صبّاح زنگنه، مشاور اسبق وزیر امور خارجه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری اسلامی معتقد است که همه نقل و انتقالات ستیزه جویان از قبل طراحی شده و برای وادار ساختن ارتش سوریه به تخلیه جبهه حلب صورت گرفته است. آشکار است که پشت این طرح سر و کله کدام طرف است. کارشناس مزبور در مصاحبه خود با رادیو Sputnik چنین تفسیر می نماید:

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала