آغاز سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و روسیه

© Sputnik / Aleksey Drujinin /  مراجعه به بانک تصاویر بررسی راه های توسعه مناسبات تجاری ایران با فدراسیون روسیه
بررسی راه های توسعه مناسبات تجاری ایران با فدراسیون روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هشت سند یادداشت تفاهم همکاری و دو موافقتنامه تامین مالی بین جموری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه امضا شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما-  این اسناد در اختتامیه سیزدهمین کمیسیون مشترک ایران و روسیه و میان محمود واعظی و الکساندر نوواک به امضا رسید.

سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه دقایقی پیش در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

ریاست دو کمیسیون مشترک را محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه برعهده که در این نشست نمایندگان 300 شرکت روسی و سفرای دو کشور حضور دارند.

در اجلاس سیزدهم بین شرکت ملی گاز ایران و شرکت گازپروم روسیه، شورای تجاری روسیه و اتاق بازرگانی ایران، موسسه بیمه صادراتی روسیه با بانک پاسارگاد و بانک پارسیان یادداشت تفاهم همکاری به امضا رسید.

همچنین موافقت نامه تامین مالی پروژه نیروگاه های حرارتی (در بندرعباس) و موافقت نامه تامین مالی پروژه برقی سازی راه آهن گرمسار، اینچه برون در مجموع به میزان دو و نیم میلیارد دلار به امضاء واعظی و نوواک به عنوان روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه رسید.

طرفین سپس در نشست خبری مشترک با ابراز خرسندی از اسناد امضا شده و ادامه تعاملات برای عملی کردن آنها تاکید کردند.

واعظی وزیر ارتباطات گفت: خوشبختانه از اجلاس دوازدهم کمیسیون مشترک اقتصادی تا اجلاس سیزدهم حجم روابط دو کشور 80 درصد افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: مطمئنا با همکاری های خوب و رو به رشد دو کشور به حجم تعاملات تا سطح 10 میلیارد دلار خواهیم رسید.

الکساندر نوواک هم گفت: افزایش همکاری های ایران و روسیه از اعتماد و احترام متقابل میان دو کشور حکایت دارد.

وی گفت: هیچ زمانی سطح روابط دو کشور تا مرحله کنونی پیشرفت نکرده و امیدواریم در افزایش گردش کالا و سرمایه گذاری های مشترک به مرحله قابل قبولی برسیم.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала