قرارداد میلیاردی بوئینگ با ایران 100 هزار فرصت شغلی در آمریکا ایجاد می کند

© AP Photo / Ted S. WarrenСборка самолетов Boeing 737 на заводе компании Boeing в США
Сборка самолетов Boeing 737 на заводе компании Boeing в США - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با اعلام شرکت بوئینگ مبنی بر کاهش 40 درصدی تولید بوئینگ 777، مشخص شد چرا این شرکت بر اشتغال‌زایی قرارداد خرید ایران برای آمریکا تاکید می‌کند، زیرا این قرارداد مانع از ضرر بیشتر بزرگ‌ترین تولیدکننده هواپیمای جهان در ایران شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، پس از اینکه قرارداد 16.6 میلیارد دلاری بوئینگ با ایران قطعی شد، این شرکت بیانیه‌ی صادر کرد که به نظر می‌رسید با تاکید بر 100 هزار فرصت شغلی که این قرارداد می‌تواند در آمریکا ایجاد کند، سعی در جلب نظر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا داشت.

ترامپ همواره از برهم زدن توافق هسته‌ای و عدم اجازه به بوئینگ برای فروش هواپیما به ایران سخن گفته است.

تنها یک روز پس از اعلام قرارداد با ایران، این شرکت اعلام کرد که تولید هواپیمای دور برد 777 خود را کاهش می‌دهد و اکنون دلیل این تاکید شرکت بوئینگ در بیانیه‌اش مشخص می‌شود.

به گزارش سی‌ان‌ان، معاون برنامه بوئینگ 777 شرکت بوئینگ اذعان کرده است که اگر قرارداد با ایران منعقد نمی‌شد، میزان فروش سودآورترین مدل هواپیمای تولیدی‌ این شرکت بیش از این کاهش می‌یافت.

درحال‌حاضر، بوئینگ سالانه 100 هواپیما از این مدل تولید می‌کند که با این کاهش به 60 فروند در سال یا 5 فروند در ماه خواهد رسید.

به گزارش رویترز، با این اقدام تولید این مدل هواپیما 40 درصد کاهش می‌یابد.

فایننشال تایمز نیز در این رابطه نوشت، خبر این کاهش تولید درحالی اعلام شده است که این شرکت قراردادی 16.6 میلیارد دلاری با ایران در روز یک‌شنبه برای فروش 80 جت از جمله مدل 777 به امضا رساند.

در پیامی که از سوی الیزابث لانگ، معاون برنامه بوئینگ 777 این شرکت برای کارگران ارسال شده است، آمده است که سفارش این مدل هواپیما در برخی مناطق کاهش یافته است.

وی افزود درحالی‌که توافق با ایران «خبر خوبی» بود و با توجه به اینکه تحویل هواپیماها به ایران‌ایر در سال 2018 آغاز می‌شود، این تصمیم برای کاهش تولید قبلا در قرارداد لحاظ شده است.

وی ادامه داد قرارداد بوئینگ با ایران برای جلوگیری از کاهش تولید هواپیماهای 777 کافی نبوده است  و تنها مانع از ضرر بیشتر شده است.

وی ادامه داد: «انتظار می‌رود، برنامه کاهش تولید 777، سال آینده اثراتی روی استخدام‌ها داشته باشد… درحالی‌که تعداد دقیق جایگاه‌های شغلی که تحت تاثیر قرار می‌گیرند، مشخص نشده است اما ما تمام تلاش خود را می کنیم که کمترین تاثیر را داشته باشد.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала