گزارش و تحلیل

ربات های روسی در دانمارک

© Fotolia / Figurniy Sergeyمنظره کپنهاگ در دانمارک
منظره کپنهاگ در دانمارک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بدهکاران دانمارک با ربات های روسی آشنا می شوند.

 بانک Nordea Danmark برنامه طراحان روسی « Collectly » را خریداری کرد  که با  مشتریانی در تماس خواهد بود که بدهی عقب افتاده دارند. ربات — هوش مصنوعی — Collectly تمام اطلاعات  موجود را در باره  بدهکار جمع آوری می کند، سپس خودش نامه  و یا پیامی  که برای هر وضعیت  مشخص مناسب باشد  برای  بدهکار ارسال می کند.

لِوُن بروتیان  سازنده این طرح،  معتقد است  که « ارسال  پیام های یکجور  که بانک ها هم اکنون برای مشتریان خود ارسال می کنند » استراتژی موثری برای  پس گرفتن  بدهی نیست، اما  ارسال پیام و یا نامه جداگانه برای هر شخص  می تواند به پس گرفتن  وام  کمک کرده و اعتماد مشتری به بانک را حفظ کند.

ربات مذکور تمام اطلاعات  موجود در باره  بدهکار را از منابع مختلف جمع آور ی خواهد کرد:  دفاتر سنتی  اعتباری، پایگاه های مالی داده ها و شبکه های اجتماعی.  بر اساس  اطلاعات  جمع آوری شده  در باره بدهکار  (شخص حقوقی و یا حقیقی) ، محاسبات مالی الگوریتم پرداخت، برنامه  هوشمند  به ارزیابی  احتمال جمع آوری هر بدهی خاص  می پردازد. سپس جستجوی اطلاعات تماس بدهکاران  و بررسی مشخصات آنها در شبکه های اجتماعی  و دیگر منابع قابل دسترسی  آغاز می شود. پس از آن هوش مصنوعی  به تجزیه و تحلیل  تمام اطلاعات دریافتی می پردازد  و برای هر یک از بدهکاران  مناسب با وضعیت  بدهی، نامه ای  ارسال خواهد کرد تا بدهکار را به روند مذاکرات جلب کند.  هوش مصنوعی بدون شرکت انسان به  مذاکرات با  نمایندگان شرکت ها می پردازد.

لِوُن بروتیان  در ادامه گفت: « مطابق بامحاسبات اولیه، بانک می تواند  پرداخت  بدهی  از 25  درصد را تا 100 درصد افزایش بدهد، یعنی  پروژه روسی  می تواند  به باز پس گرفتن  تا 300 میلیون  یورو بدهی در سال کمک کند.  روانشناسی در اینجا اهمیت زیادی دارد و یکی از مهمترین  بخش های « هوش مصنوعی» اختراعی ماست.  ما انواع مختلف تماس  را در خصوص  بدهکاران متفاوت امتحان می کنیم و اینگونه روشها را  به سیستم اضافه می کنیم و بدین ترتیب  هوش مصنوعی را آموزش می دهیم.  سپس ربات  بر اساس  مشخصات اجتماعی شخص، خودش مدل معاشرت را انتخاب می کند. ربات  تجربه  حل و فصل درگیری  با بانک را به نفع بدهکاران تغییر می دهد».

هم اکنون  ربات می تواند از طریق ایمیل و برنامه موبایل بانک  به دیالوگ بپردازد ،  اما به گفته  سخنگوی Collectly در آینده نزدیک تماس در شبکه های اجتماعی و مسنجر به آن اضافه خواهد شد. مکاتبات به زبان دانمارکی انجام می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала