گزارش و تحلیل

تبلیغات اسپوتنیک و RT

© Sputnik / Konstantin Chalabovاسپوتنیک
اسپوتنیک - اسپوتنیک ایران
Telegram
اسپوتنیک و شبکه تلویزیونی « ار.ت» اخبار دروغین منتشر کردند.

 روزنامه آمریکایی  « واشنگتن پست»  اعلام داشت  که نمی تواند  بگوید مقالات منتشره  در شماره ماه نوامبر  این روزنامه  در باره اینکه گویا آژانس خبری « اسپوتنیک» و  شبکه تلویزیونی « ار.ت»  اخبار دروغین را منتشر کردند، موثق بوده اند.

در روز 24 نوامبر  روزنامه مذکور  مقاله ای در باره  گروه های  محققان مستقل  را منتشر کرد که  اعلام کرده بودند موارد  « تبلیغات روسی»  در زمان انتخابات  ریاست جمهوری در آمریکا را  بررسی و مطالعه کردند. PropOrNot یکی از این گروه ها بود  که اعضای آن  نام  و مضمون کار خود را افشا نکردند.

 در یادداشت سردبیر ضمیمه  مقاله اصلی  نشریه آمده است: « روزنامه واشنگتن پست در مقاله خود  از هیچگونه سایتی  نام نبرده است  و نمی تواند  موثق بودن نتیجه گیری  گروه PropOrNot در رابطه با  هر گونه رسانه گروهی معینی را مورد تأیید قرار بدهد.  مقاله  فاقد هر گونه  ثبوتی در این خصوص بود».

به گزارش نشریه مذکور، گروه PropOrNot، گزارشی را  منتشر کرد که در آن گزارش شده بود  که از بیش از 200 سایت  نام برده می شود که گویا  مقالاتی با مضمون « تبلیغات روسی»  را منتشر کردند. به تأیید  گروه مذکور، بعضی از این اخبار ابتدا در  آژانس خبری « اسپوتنیک»  و  شبکه تلویزیونی « ار. ت» منتشر شدند. به گفته محققان،  مضمون مقالات این رسانه ها  گاهی گویا  حاوی  اطلاعات دروغین بوده است.  بعضی از سایت ها از  شامل کردن آنها در فهرست  نامبرده  خودداری ورزیدند.  پس از انتشار  مقالات،   گروه مذکور  بعضی از سایت ها را از  فهرست  حذف کرد.

مارگاریتا سیمونیان،  رئیس آژانس « اسپوتنیک» و شبکه تلویزیونی « ار.ت»  در مصاحبه با شبکه تلویزیونی « سی. ان.ان» این خبر را رد کرد.  وی گفت: شبکه تلویزیونی « ار. ت» هرگز  در اینگونه فعالیت ها شرکت نداشته است  و  احتمالا، واشنگتن پست نتوانسته  هیچ گونه ثبوتی ارائه بدهد».  وی متذکر شد که  نشریه با شبکه تلویزیونی « ار. ت» تماس نگرفت تا  مقاله  مذکور مورد تفسیر قرار بگیرد».

 سایت Intercept, بنوبه خود خاطرنشان می سازد که گروه PropOrNot تعداد زیادی از سازمان ها را برشمرد که گویا با  این گروه در ارتباط هستند.  بسیاری از این سازمان ها اعلام کردند که  برای اولین بار پس از انتشار  مقالات در نشریه واشنگتن پست  با این گروه آشنا شدند و اخبار در باره ارتباط با این گروه را رد کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала