تحقیقات بر روی موجوداتی که داری سر و فاقد بدن هستند

© Photo / Paul Gonzalez, Hopkins Marine StationЛичинка червя Schizocardium californicum, у которой есть голова, но нет тела
Личинка червя Schizocardium californicum, у которой есть голова, но нет тела - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه کارنت بیولوژی، دانشمندان در اقیانوس آرام موفق به کشف گونه عجیبی از کرم ها شدند که لاور آنها سر دارد ولی کاملا فاقد بدن است.

پال گونزالس از محققان اقیانوس شناسی دانشگاه استنفورد آمریکا در این رابطه گفت:
"اگر نگاهی به این لاور بیاندازیم می توانیم مشاهده کنیم که این لاور شبیه به یک کرم بالغ است که رشد دیگر اندام بدن را به تعویق انداخته است. این موجود با باد کردن سر خود شبیه به یک توپ شده است که در اقیانوس ها به دنبال پلانگتون ها شنا می کند. به نظر می رسد که که این تاخیر در بلوغ احتمالا بی اساس نبوده و حائز اهمیت است. این موجود به کمک این وضعیت خود می تواند در لایه های میان سطح و اعماق دریا شنا کند."
آقای گونزالس در این رابطه گفت که این کشف بسیار اتفاقی و هنگامی که او مشغول رشد و نمو انواع شفیره و لاورهای دریایی بود، صورت گرفته است. او در این آزمایش قصد داشت مشاهده کند که کدامیک از این لاورها فرایند دگردیسی را انجام می دهند. دگردیسی فرایندی است که در آن یک جانور، پس از زاده شدن یا از تخم بیرون آمدن، جسماً تکامل و دیگرگونگی یابد و حتی شرایط زیستی وی نیز تغییر کند.
به گفته این اقیانوس شناس، محققان سالهاست که متوجه شده اند آبزیان برخلاف هم خانواده های خود که در خشکی زندگی می کنند، بدین گونه پروش می یابند و خواستار درک نحوه ی چگونگی برخورداری لاورها از این توانایی هستند. تلاش برای یافتن پاسخ این سوال به عقیده گونزالس دشوار است چراکه پرورش لاورهای این جانواران در محیط آزمایشگاهی و گشف گونه های مشابه بالغ در خشکی که در زمان دگردیسی و رشد یکسان باشند، تقریبا غیر ممکن است

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала