لنین به رشت سفر می کند

© SputnikВладимир Ильич Ленин в своем кабинете в Горках
Владимир Ильич Ленин в своем кабинете в Горках - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجموعه داستان «لنین در رشت» نوشته مجتبی پورمحسن به زودی توسط نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، مجموعه داستان «لنین در رشت» نوشته مجتبی پورمحسن به زودی توسط نشر چشمه در قالب یکی از عناوین مجموعه «جهان تازه داستان» منتشر و راهی بازار نشر می شود.
پورمحسن در رشت متولد شده و از نویسندگان جوان کشور است که اولین رمانش با نام «بهار ۶۳» به چاپ رسیده است. او به خاطر این رمان، در سال ۸۸ برنده جایزه بهترین رمان یازدهمین دوره منتقدان مطبوعات شد. «آلبوم خانوادگی» کتاب داستانی بعدی پورمحسن بود که نشان گر ذهن تصویری این نویسنده بود.
«لنین در رشت» سومین اثر داستانی این نویسنده است که ۸ داستان دارد و این داستان‌ها درون مایه‌هایی نزدیک به یکدیگر دارند اما فضایشان با یکدیگر متفاوت است. گذشته فروریخته، میل به سرکشی، رابطه های لرزان و… از جمله درون مایه هایی است که این داستان ها دارند. این درون مایه ها با زبان روایی و بافت واقع گرا ساخته شده است.
دغدغه کشف لحظه های سقوط در روان و درون انسان از جمله عناصری است که می توان در داستان های این کتاب مشاهده کرد. انسان های تنهایی که پورمحسن به تصویر کشیده، هرچند در برقراری رابطه تلاش می کنند، با سایه سنگین دیگری هم دست و پنجه نرم می کنند؛ دیگری ای که می تواند خواب بودن ولادیمیر لنین در رشت باشد و یا شوهری که زیر برق دنبال همسرش می گردد…
این مجموعه داستان تا چندی دیگر منتشر و راهی بازار نشر می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала