آمادگی امریکا و اتحادیه اروپا به اتخاذ تحریمات علیه طرفداران اسد

© AP Photoالرئيس السوري بشار الأسد
الرئيس السوري بشار الأسد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رهبران آمریکا، بریتانیا، آلمان، فرانسه، ایتالیا و کانادا بیانیه مشترکی تصویب کردند که در آن بر احتمال اعمال تحریم ها علیه متحدان بشار اسد تاکید شده است.

کاخ سفید آمریکا امروز چهارشنبه از صدور بیانیه مشترک کشورهای نامبرده در خصوص اوضاع حلب خبر داد. در گزارش کاخ سفید گفته شده این بیانیه به منظور برقراری آتش بس فوری در حلب و ایجاد شرایط انتقال کمک های انسانی به جنگ زدگان سوریه به تصویب رسیده است.
کاخ سفید با محکوم کردن روسیه و ایران به دلیل حمایت از حکومت سوریه اعلام کرد که کشورهای امضاکننده این بیانیه برای اعمال تحریم ها علیه متحدان بشار اسد آمادگی دارند.
در این بیانیه آمده است: "ما آماده ایم تمهیدات محدودکننده مضاعفی را علیه افراد و نهادهایی که در کنار حکومت سوریه و یا به نفع آن فعالیت می کنند، درنظر بگیریم".
در این بیانیه از همه طرف های درگیر در سوریه خواسته شده به موازین حقوق بشردوستانه بین المللی از جمله کنوانسیون ژنو پایبند باشند.
در بخش دیگری از این بیانیه خاطر نشان شده هیچ کس نباید از مجازات به جرم ارتکاب جنایات جنگی مصون باشد و از سازمان ملل متحد خواسته شده است تا به جمع آوری اسناد و مدارک در این راستا اقدام کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала