اتحاد شبکه های اجتماعی

© Sputnik / Alexandr Kryazhevسایت تویتر
سایت تویتر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شبکه های اجتماعی جهت مبارزه با افراط گرایی متحد می شوند.

 شرکت های Facebook, Microsoft, Twitter и YouTube که تخصص آنها کار در اینترنت است،  ایجاد  پایگاه داده ها در باره مطالب افراطی  را شروع کردند تا مانع از  تبلیغات  گروهک های تروریستی شوند.  در اعلامیه مشترک  شرکت ها  که روز دوشنبه منتشر شد به این موضوع توجه شده است.

در پایگاه داده ها اطلاعات در باره امضای منحصربفرد هر شخص، ویدئوی  افراط  گرایان  و فایل های گرافیکی  که توسط  کارمندان این شرکت ها حذف شده بودند حفظ می شوند.  تبادل  اینگونه داده ها به شرکت های مذکور  امکان آن را می دهد  که سریع تر و کاراتر  تبلیغات  گروهک های  تروریستی   که در اینترنت پخش می شوند را حذف کنند.

هر یک از چهار  شرکت فوق الذکر  بطور مستقل با  توجه به مقررات خود  در خصوص  اینکه  مطالب منتشره  افراطی هستند یا نه تصمیم خواهد گرفت.  در اعلامیه منتشره  آمده است که حذف اطلاعات مظنون  بطور اتوماتیک صورت نمی گیرد  و هر مورد بطور جداگانه  بررسی خواهد شد.  بعلاوه شرکت ها قول می دهند  اطلاعات  شخصی  کاربران افشا نشود.

در اعلامیه گفته نمی شود  به چه دلیل تصمیم ایجاد پایگاه داده ها اتخاذ شده است.  در ماه فوریه رسانه ها  اعلام کردند  که دولت آمریکا  از شرکت های تکنولوژیکی بزرگ  کشور  در مبارزه با پخش  مطالبی کمک خواست که در  شبکه های اجتماعی طرفداران  گروهک های تروریستی « داعش»  منتشر می شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала