مدودف: عادی سازی اوضاع در سوریه مسئله اولویت داری برای روسیه و ترکیه است

© Sputnik / Ekaterina ShtukinaПредседатель правительства РФ Дмитрий Медведев проводит заседание правительственной комиссии по вопросам социально-экономического развития Дальнего Востока и Байкальского региона
Председатель правительства РФ Дмитрий Медведев проводит заседание правительственной комиссии по вопросам социально-экономического развития Дальнего Востока и Байкальского региона - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه اعلام کرد عادی سازی اوضاع در سوریه مسئله اولویت داری برای روسیه و ترکیه بوده و این به نفع کل منطقه خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، مدودف و بن علی ایلدیریم، همتای ترک وی امروز درباره موضوعات انرژی از جمله انرژی اتمی و نفت و گاز مذاکراتی را انجام دادند.
مدودف در کنفرانس مطبوعاتی در پیان دیدارش با همتای ترک خاطرنشان ساخت با وجود اینکه مسائل سیاست خارجی در حیطه صاحیت روسای جمهور دو کشور قرار دادرد که بطور منظم تماس های تلفنی و شخصی داشته و طی آنها مسئله سوریه را مورد بحث قرار می دهند، وی و بن علی ایلدیریم مسئله سوریه را مرود بحث قرار دادند.
مدودف افزود: "عادی سازی عمومی اوضاع در سوریه مسئله اولویت داری برای روسیه و ترکیه بوده و این به نفع کل منطقه و سوریه خواهد بود".
نخست وزیر روسیه خاطرنشان ساخت سوریه در وضع بسیار دشواری قراردارد اما تاکید کرد به عقیده مسکو "حل و فصل مسئله سوریه مقدم بر همه و همچنین تعیین آینده سوریه باید در درجه اول در جریان گفتگوی داخلی در این کشور صورت بگیرد".
نخست وزیر روسیه تاکید کرد:" همه اینها باید در داخل تشریفات پیش بینی شده و تدارک دیده شده توسط خود سوری ها انجام شود".

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала