ارتش سوریه به تصرف شرق حلب نزدیک است

© AFP 2023 / George Ourfalianارتش سوریه به تصرف شرق حلب نزدیک است
ارتش سوریه به تصرف شرق حلب نزدیک است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارتش سوریه به تصرف بخش شرقی حلب و شکست کامل گروهک های تروریستی در این منطقه نزدیک است.

به گزارش اسپوتنیک، این ارزیابی در مقاله ی روز دوشنبه روزنامه ی اینترنتی وال استریت ژورنال منتشر شد.
در این مقاله آمده است « گواه بیشتری حاکی از آن است که مخالفین در شهر ممکن است به شدت شکست بخورند. شورشیان در حلب معتقدند که نیروهای رئیس جمهور بشار اسد و متحدینشان تقریبا ۶۰ درصد از محدوده ی شهر را که حتی تا یک هفته پیش تحت کنترل مخالفین بود محاصره کرده اند ، اگرچه اوضاع به سرعت تغییر می کند و به دشواری می توان آنرا ارزیابی نمود.
این روزنامه به نقل از محمد الشیخ، که عضو یکی از گروهک های مسلح موجود در حلب است نوشت: « شورشیان همچنین در خصوص خروج خود فکر می کنند از آنجایی که نیروها به خاطر اوضاع موجود دستشان خالی شده است. روحیه ی جنگی آنها پایین آمده است. آنها به خاطر اینکه نمی توانند این محاصره را بشکنند مایوس و ناامید شده اند.»
این روزنامه خاطر نشان می کند که گروهک واقع در بخش شرقی شهر کمیته ای را برای مذاکرات با دولت سوریه تشکیل می دهد. در عین حال تا کنون با مقامات جمهوری تماس نگرفته است. بر اساس اطلاعات این روزنامه ، نتایج چنین مشورت هایی ممکن است خروج تمامی تشکل ها از شرق حلب باشد.
پیشتر کارشناسان نظامی در دمشق خاطر نشان کرده بودند که در مبارزه به خاطر حلب نقطه ی عطف فرا رسیده است. ۶۵ درصد منطقه ی این کلان شهر تحت کنترل ارتش سوریه است ، منطقه ای که در سال ۲۰۱۲ توسط شبه نظامیان در زمان حمله ی آنها تصرف شده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала