دانشمندان هویت مقبره عیسی مسیح را مشخص کردند

© AP Photo / National Geographic/Dusan VranicАрхеологи снимают мраморную плиту с места погребения Иисуса Христа в иерусалимском храме Гроба Господня
Археологи снимают мраморную плиту с места погребения Иисуса Христа в иерусалимском храме Гроба Господня - اسپوتنیک ایران
اشتراک
باستان شناسان هویت مقبره عیسی مسیح در اورشلیم را مشخص کردند. طبق افسانه های موجود، بعد از به صلیب کشیدن عیسی مسیح، وی را در این محل به خاک سپرده بودند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه ایدیپندنت، باستان شناسان هویت مقبره عیسی مسیح در اورشلیم را مشخص کردند. طبق افسانه های موجود، بعد از به صلیب کشیدن عیسی مسیح، وی را در این محل به خاک سپرده بودند.

فدریکا هیبرت باستان شناس وابسته به نشنال جیوگرافی بر مبنای آنچه که در مقبره به دست آمده اظهار کرد: «تمام شواهد نشان می دهد که زیارتگاه امروز مسیحیان همان محلی است که مادر امپراطور کنستانتین اول در قرن چهارم مشخص کرده است.

بعد از اینکه باستان شناسان تخته سنگ مرمری سفید را از روی مقبره بردشتند، متوجه تخته ای از سنگ آهک شدند که به احتمال قوی بدن عیسی مسیح را روی آن قرار داده اند. علاوه بر این، دانشمندان در داخل قبر یک تخته سنگ مرمری دیگر کشف کرده اند که روی آن تصویر صلیب حک شده است. سنگ کشف شده توسط باستان شناسان به رنگ خاکستری است و نه کرم — سفید. این سنگ زیر لایه ای ضخیم از غبار پنهان بوده است. به اعتقاد دانشمندان این تخته سنگ همان است که قرن چهارم مادر امپراطور کنستانتین اول پیدا کرده است.

یلنای قدیسه مادر کنستانتین اول طی سال های 306 تا 337 حکومت رم را به دست داشت. اعتقاد بر این است که او در زمان زیارت مقبره عیسی مسیح را به همراه صلیب و دیگر وسایل مربوط به مسیحیان پیدا کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала