گزارش و تحلیل

پوتین : گفتگوی روسیه و آمریکا به نفع کل جهان است

© Sputnik / Grigoriy Sisoevپوتین : گفتگوی روسیه و آمریکا به نفع کل جهان است
پوتین : گفتگوی روسیه و آمریکا به نفع کل جهان است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور روسیه امروز در کرملین ، سخنرانی سالانه خود را خطاب به مجمع فدرال در خصوص وضعیت کشور ، جهات اصلی سیاست داخلی و خارجی و اوضاع اقتصادی انجام داد.

توجه اصلی ولادیمیر پوتین به موضوع ارتباطات روسیه و آمریکا بود. رئیس جمهور خاطر نشان نمود که روسیه بر ارتباط متقابل با آمریکا در مبارزه با تروریسم حساب می کند.
رهبر روسیه گفت:

"ما بر اتحاد نیروها با آمریکا در مبارزه با تهدیدات واقعی و نه خیالی حساب می کنیم یعنی مبارزه با تروریسم بین المللی. سربازان ما در سوریه این برنامه را اجرا می کنند. در سوریه ارتش روسیه و ناوگان ما نشان دادند که می توانند به طور موثر دور از محل استقرار دائمی شان کار کنند. تروریسم ، آسیب ها و خسارت های قابل توجهی را متحمل می شود. ما دیدیم که کارکنان سازمان ها و بخش های اطلاعاتی ویژه چطور کار می کنند و ما کسانی را هم از دست داده ایم. همه اینها بدون شک در زمینه ی درک و فهم ماست. ما این کار را ادامه می دهیم و می خواهم از تمامی نظامیان به خاطر کار حرفه ای، سخاوت، مردانگی و شجاعتشان و به خاطر اینکه شما سربازان روسیه ، افتخار خود و افتخار روسیه را گرامی می دارید ، تشکر و قدردانی کنم". 

ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه روز پنج شنبه گفت:

"روسیه برای همکاری با دولت جدید آمریکا آماده است و مهم توسعه ی روابط بر پایه تساوی است، گفتگوی روسیه — آمریکا پاسخ گوی منافع کل جهان است."

یادآوری می کنیم که در آغاز ماه نوامبر طی انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا دونالد ترامپ جمهوری خواه پیروز شد.
پوتین گفت:

"روسیه برای همکاری با دولت جدید آمریکا آماده است ، مهم نرمال سازی و آغاز توسعه ی ارتباطات دوجانبه بر پایه ی منافع متقابل و عادلانه است. ارتباط متقابل روسیه و آمریکا در حل مسائل منطقه ای و جهانی پاسخ گوی منافع کل جهان است. ما مسئولیت کلی و مشترکی برای تضمین امنیت و ثبات بین المللی داریم."
رئیس دولت همچنین خاطر نشان کرد که تلاش ها برای شکستن تعادل استراتژیک بسیار خطر ناک بوده و ممکن است به فاجعه ی جهانی بدل شود. پوتین افزود: " نباید حتی برای ثانیه ای آنرا فراموش کرد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала