گزارش و تحلیل

نقشه تحریک آمیز کیف برای پرتاب موشک در نزدیکی کریمه

© AFP 2023 / Sergei Supinskyنقشه تحریک آمیز کیف برای پرتاب موشک در نزدیکی کریمه
نقشه تحریک آمیز کیف برای پرتاب موشک در نزدیکی کریمه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه ، طرح های کیف برای پرتاب های موشکی در نزدیکی کریمه را تحریک آمیز و با هدف تشدید روابط با مسکو خواند.

پیشتر اطلاع داده شد که کیف قصد دارد اول و دوم دسامبر تیراندازی در منطقه ی سیمفراپل را آغاز کند. ضمنا ، مقامات اوکراین اطلاعیه هوایی منتشر کرد که طبق آن منطقه ی روی دریای سیاه برای پرواز ها خطرناک اعلام شده است. در واقع کیف آنرا آب های بیطرف و بخشی از محدوده ی روسیه در جنوب غربی و جنوب شرقی کریمه می داند.
ماریا زاخاروا، نماینده ی وزارت امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی بیان داشت: کیف این موضوع را بارها مطرح کرده و معلق نگه می دارد. آنچه که در این روزها اعلام شد ، تحریکات مستقیمی است و هدف این بود که منتظر عکس العمل تند و خشن از جانب مسکو باشند. وی بعید ندانست که پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کیف می خواهد با تمام قدرت آمریکا را به عنوان حامی اصلی خود حفظ کند.
به عقیده ی کارشناس نظامی ، رئیس بخش سیاست نظامی و اقتصاد دانشکده تحقیقات استراتژیک روسیه ایوان کاناوالوف، کیف متفکرانه به دنبال تشدید درگیری با مسکو است.

стрельба ракеты крым - اسپوتنیک ایران
آغاز رزمایش اوکراین همراه با شلیک موشک ها در نزدیکی کریمه
  

ایوان کاناوالوف در مصاحبه ای با رادیو اسپوتنیک گفت: " ساده است، در ماه ژانویه در واشنگتن ، دولت رئیس جمهور جدید کار خود را آغاز می کند، بنابراین بسیاری از سیاست مداران به جنب و جوش افتاده اند برای آنکه می دانند با ورود رئیس جمهور منتخب ایالات متحده دونالد ترامپ به کاخ سفید سیاست خارجی آمریکا کمی تغییر خواهد کرد. اگر به تاریخ اوکراین پس از " انقلاب شان و مقام" نظر بیافکنیم ، کاملا مضحک و بی فکرانه و با بیانات تحریک آمیز بوده است. بیانیه های مربوط به آزمایشات موشکی در منطقه ای که به دولت روسیه تعلق دارد چیزی غیر از تحریک نیست. دولت کیف عمدا به دنبال تشدید درگیری است در حالی که به خوبی می داند هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. اما این مسئله به از سرگیری تشنج کمک می کند. "
وی ابراز اطمینان کرد که پرتاب موشک توسط طرف اوکراینی قابل پذیرش نخواهد بود و خاطر نشان نمود که برای همین روسیه امکان خنثی کردن هرگونه پرتاب را خواهد داشت.
این کارشناس نظامی خاتمه داد: " کیف آشکار نمی کند که دقیقا از چه موشک هایی استفاده خواهد کرد. اما همه این اوضاع را به خاطر می آورند ، زمانی که نظامیان اوکراینی با موشک های ضد هوایی ، هواپیمای میهنی روی دریای سیاه از بین بردند. شرایطی بسیار شبیه آن زمان است اما در آن زمان چنین ضد و نقیض هایی نبود. اکنون طرف روسی آماده است. ما همه امکانات را داریم تا هر گونه پرتاب را خنثی کنیم. ما مسئولیت بخش خود را می دانیم و هر گونه فعالیت در این بخش ها بلافاصله خنثی خواهد شد. در کریمه ، سیستم طبقه بندی شده دفاع ضد هوایی و ضد موشکی قرار دارد. بنابراین هر عمل وفعالیتی خنثی خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала