پوتین: روسیه باید مصونیت خود در برابر تهدیدات سایبری را تقویت کند

© Fotolia / Oneinchpunchبیست سال زندان برای یک هکر به خاطر کمک به داعش
بیست سال زندان برای یک هکر به خاطر کمک به داعش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که روسیه باید دفاع و امنیت خود را در برابر تهدیدات سایبری در زمینه های مختلف تقویت کند. در این میان باید استحکام عناصر سازمانی، سیستم های مالی و سیستم های مدیریت دولتی را افزایش داد.

وی همچنین با تاکید بر نیاز تمرکز بر روی حوزه هایی که پتانسیل های قوی تری در فن آوری های آینده همچون فن آوری های دیجیتال و گسترده دارند در شورای فدارال گفت:

 "باید در نظر داشته باشیم که فن آوری های دیجیتالی با ریسک و خطر همراه خواهند بود. لازم است که حفاظت در برابر تهدیدات سایبری را به طور قابل توجهی افزایش داد. در این میان امنیت عناصر سازمانی، سیستم های مالی و سیستم های مدیریت دولتی را نیز باید تقویت کرد."

رئیس جمهور همچنین پیشنهادی مبنی بر راه اندازی سیستم جامع طرح توسعه اقتصاد نسل جدید فن آوری های پیشترفته، به اختصار "اقتصاد دیجیتال" را مطرح نمود. وی افزود برای تحقق این هدف، مراکز علمی، مهندسی و کمپانی های روسی را محوریت قرار خواهیم داد. رئیس جمهور همچنین اضافه کرد که اینجا صحبت از امنیت ملی، استقلال روسیه در فن آوری و آینده مشترک همه ما در میان است.

او همچنین اظهار کرد:

"اکنون نیاز است تا فهرست پروسه های مورد نیاز برای برطرف سازی موانع اداری، حقوقی و دیگر موانع که مانع حرکت کسب و کار در بازارهای کنونی و در حال ظهور با فن آوری بالا هستند صورت گرفته و پروژه های نوین نیز مورد پشتیبانی مالی قرار گیرند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала