باتری برلیانی

© Fotolia / Oleksandrباتری هسته ای
باتری هسته ای - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان از فضولات هسته ای باتری برلیانی ساختند.

از فضولات رادیواکتیو می توان  باتری برای وسایل برقی ساخت. کارمندان دانشگاه  « بریستول»  در کنفرانس  سالانه  دانشگاه در بریتانیا تحت عنوان « ایده ای که جهان را دگرگون خواهد کرد» این روش  فراوری را  پیشنهاد کردند.

به گزارش  Rambler News Service، برلیان های مصنوعی  که از فضولات هسته ای درست شده اند  می توانند بطور مستقل برای مدت طولانی برق تولید کنند.هنگام استفاده از « نیکل — 63»، باتری نیمی از  انرژی خود را پس از 100  سال از دست می دهد  و در صورت استفاده از « کربن —14» بیش از 5 هزار سال.  هم اکنون « کربن —14» به مقدار زیاد در زباله های گرافیتی  بلوک های رآکتورهای  هسته ای از نوع « Magnox» وجود دارند که طی موجودیت رآکتورها  حدود 95 تن جمع شده است.  به گفته  نئیل فوکس، یکی از محققان ، « کربن —14» بشکل کریستال  هیچگونه خطر رادیو اکتیوی نخواهد داشت.

انرژی باتری های جدید  حدود 15 ژول در ازای هر گرم « کربن —14»  طی شبانه روز  است (برای مقایسه  « باتری های معمولی کوچک»  تا 700 ژول در ازای هر گرم انرژی تولید می کنند).  مدت طولانی کار  باتری  های جدید  ساخته شده از فضولات هسته ای، استفاده از آنها را در مواردی مفید می سازد که  نمی توان باتری معمولی را شارژ کرد.  بعلاوه از آنها می توان در  تجهیزات و دستگاه هایی با مصرف کم انرژی استفاده کرد — ضربان ساز قلب، ماهواره ها، پهپادها و حتی در سفینه های فضایی.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала