گزارش و تحلیل

اتحاد نظامی

© Sputnik / Mihail Mokrushinآبخازی
آبخازی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه و آبخازی اتحاد نظامی تشکیل می دهند.

جون کربی سخنگوی رسمی  وزارت امور خارجه آمریکا  اعلام نمود که ایالات متحده موافقت نامه  تشکیل گروه متحده نظامی  روسیه و آبخازی را غیرقانونی می داند.

کربی اعلام نمود: «  ما مخالف تصویب  موافقتنامه   ایجاد  نیروهای مسلح متحده  با  رهبران آبخازی  توسط روسیه هستیم.  ما این باصطلاح «  پیمان» را قانونی نمی دانیم. این یک  موافقت نامه  قانونی بین المللی به حساب  نمی آید».

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از مسکو خواست  در تصمیم خود جهت برسمیت شناختن استقلال آبخازی  و اوستیای جنوبی  تجدیدنظر کند.

22 ماه نوامبر ، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه  قانون مربوط به تصویب سند مذکور را به  امضا رساند. موافقت نامه مربوطه در روز 21  نوامبر  سال 2015 در مسکو به امضا رسید. گروه متحده نیروهای مسلح برای  دفع  حملات  و  مقابله با  خطرات جنگ  در منطقه تشکیل شده است. هفتمین پایگاه نظامی روسیه در « گودائوت» (که در آنجا  حدود 4 هزار  نظامی خدمت می کنند) از طرف روسیه در این گروه متحده انجام وظیفه خواهد کرد. از طرف آبخازی دو گردان پیاده نظام موتوری  و گروه هوانوردی و  توپخانه  و واحد ویژه.

 الکساندر پِرِنجییف، کارشناس نظامی و دانشیار  کرسی سیاست شناسی و جامعه شناسی  دانشگاه اقتصاد روسیه به نام « پلخانوف»  در مصاحبه با رادیو « اسپوتنیک» گفت: آبخازی بطور کامل تحت  حمایت روسیه قرار خواهد داشت.  این پیمان  مانع از بروز سناریوی  اوت سال 2008 میلادی  خواهد شد که در آن زمان بر علیه اوستیای جنوبی به اجرا در آمد  و  حالا مانع از اجرای آن در رابطه با آبخاری خواهد شد. موضوع آن نیست که در صورت حمله به آبخازی، روسیه به کمک آن کشور بشتابد،  بلکه اینکه این کمک همیشه  در آنجا محسوس باشد و  شرایطی ایجاد شود تا هرگز به آبخازی  « سوء قصد» نشود. در واقع موضوع  اتحاد  سیستم های ماست و در مورد  کنونی، آبخازی عملا تحت  حفاظت روسیه  قرار خواهد داشت».

آنچه به اعلامیه  آمریکا مربوط می شود  به عقیده کارشناس نظامی، لزومی ندارد روسیه به آن توجه کند.

—   آمریکایی ها به بلغارستان گفتند، شما نیازی به  نیروی هوایی خود ندارید، و  ما  از شما دفاع می کنیم.  ژنرال  رومِن رادِف در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد  و  کشور را بدون  نیروی هوایی گذاشت. بد نیست در اینجا 4 گردان  ناتویی مستقر در لهستان، استونی، لتونی و لیتوانی نیز  یادآوری شود…آیا آنها  اعلامیه های ما را در نظر می گیرند و به آنها توجه می کنند؟  چه لزومی دارد  ما به حرف های آنها گوش کنیم؟  به ویژه که نیروهای ما در  نزدیکی مرزهای کشورهای دیگر مستقر نمی شوند و فقط کشوری را تحت حفاظت قرار می دهیم که آن را  به عنوان یک کشور برسمیت شناختیم و  متحد ما به حساب می آید- متحدی وفادار و نزدیک».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала