وزیر دولت جدید یمن: طبق قانون اساسی و دیگر قوانین کار خواهیم کرد

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisوزیر دولت جدید یمن: طبق قانون اساسی و دیگر قوانین کار خواهیم کرد
وزیر دولت جدید یمن: طبق قانون اساسی و دیگر قوانین کار خواهیم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
احمد عقبات، وزیر جدید دادگستری یمن در مصاحبه با اسپوتنیک اعلام کرد دولت جدید در کشور وی در مطابقت دقیق با قانون اساسی ودیگر قوانین کار خواهد کرد.

احمد عقبات گفت:" وزارتخانه من همه تلاش ها را برای ایجاد جامعه واقعا عادلانه انجام خواهد داد". وی خاطرنشان کرد:" وظایف بزرگی در زمینه احیای اقتصاد عرصه امور اجتماعی و تاسیسات تخریب شده در برابر دولت جدید قرار دارد. کشور در حالت جنگ قراردارد و به این دلیل کارهای زیادی باید انجام شود. مهم ترین مسئله برای یمن در زمینه سیاست خارجی دخالت مسلحانه کشورهای خارجی است اما یمن به آنها با نفرت پاسخ نخواهد داد".
وزیر جدید دادگستری یمن افزود:" به همه شرکا، همکاران و مردم ساده با احترام برخورد می کنیم. ما و دیگر کشور ها دولت های آزاد و مستقل هستیم و سیاست خارجی ما بر این موضع استوار خواهد شد".
دولت جدید یمن فعلا نتوانسته با همه نیروهای سیاسی و گروه های شبه نظامی در یمن به توافق برسد چون به عقیده وزیر جدید دادگستری نقش آفرینان خارجی که به این گروه ها کمک های مالی رسانده و انها را هدایت می کنند، مانع این امر هستند.
احمد عقبات برای روسیه شکوفایی و تقویت مواضع در صحنه بین المللی آرزو کرد.به گفته وی در صحنه بین المللی که کشور های امپریالبستی در آنجا حکمرانی می کنند، وزنه مقابل در برابر آنها وجود ندارد.
یادآور می شود حوثی ها به همراه متحدان سیاسی خود در یمن دولت نجات ملی تشکیل دادند که عبدالعزیز بن حبتور، فرماندار سابق شهر عدن ریاست آنرا بر عهده دارد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала