گزارش و تحلیل

روسیه و ایران موافقت نامه تسهیل رژیم روادید را پاراف کردند

© Sputnik / Kirill KallinikovТурист на фоне Собора Василия блаженного в Москве
Турист на фоне Собора Василия блаженного в Москве - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آندره گاننکو سخنگوی سفارت روسیه در تهران در مصاحبه با اسپوتنیک اعلام کرد که خبری در باره اینکه روسیه و ایران موافقتنامه تسهیل صدور روادید برای گردشگران گروهی دو کشور را امضا کردند با واقعیت وجه مشترکی ندارد. به گفته این دیپلمات روس در حال حاضر مفاد متن این توافقنامه در دست هماهنگ شدن است

آقای گاننکو این اطلاع را تأیید کرد که این موافقتنامه در دیدار مدیران کنسولی وزارتخانه های خارجه ایران و روسیه یوگنی ایوانف و علی چکینی در جریان پنچمین نشست کمیسیون ایران و روسیه در خصوص مسایل همکاری‌های کنسولی در تهران بررسی شد. گاننکو به رادیو اسپوتنیک چنین گفت:

«در واقع در جریان دیدار مدیر کنسولی وزارت امور خارجه روسیه با همتای ایرانی خود مسایل تسهیل شریط سفر های گردشگران گروهی دو کشور بررسی شد. ولی بر خلاف خبر های منتشر شده در رسانه‌ها موافقتنامه مربوطه به امضا نرسیده و فقط پاراف شده است. بررسی جزئیات این مواقتنامه در جریان دوره های بعدی رایزنی ها بررسی خواهد شد لیکن صحبت کردن در باره نتایج و توافقات آتی هنوز زود است. عجالتاً تاریخ دیدار مجدد تعیین نشده است. در این مواقتنامه تأمین اولویت های متقابل بر پایه برابرحقوقی برای گروه‌های گردشگران دو کشور در نظر گرفته شده است. این سند از نظر فرمت مشابه توافقی خواهد بود که در حال حاضر میان روسیه و جمهروری خلق چین عمل می کند».

لازم به یادآوری است که پیشتر مایا لومیدزه مدیر عامل اتحادیه اپراتور های گردشگری روسیه در مصاحبه با اسپوتنیک ابراز امیدواری کرد که این موافقتنامه در سال 2017 قوه اعتبار را پیدا کند. ما سیر حوادث را دنبال می کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала