تشخیص هویت اجساد حادثه قطار سمنان و انفجار حله در عراق با بررسی DNA

© Fotolia / 18percentgreyDNA
DNA - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: نمونه‌برداری DNA اجساد حادثه قطار سمنان و انفجار حله به پایان رسیده و اقدامات تخصصی بیشتر برای شناسایی و احراز هویت پیکر شهدا در حال انجام است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ازخبرگزاری مهر- قادی پاشا در رابطه با آخرین وضعیت احراز هویت جانباختگان حادثه برخورد دو قطار مسافربری در منطقه هفت خوان سمنان اظهارکرد: کار نمونه برداری و تشخیص هویت اجساد با حضور معاون دادستان تهران، تیم تشخیص هویت ناجا و تیم تخصصی پزشکی قانونی کشورروزگذشته شنبه انجام شده است.

وی همچنین در رابطه با آخرین وضعیت معاینه پیکر شهدای عملیات تروریستی در جنوب بغداد نیز گفت: روزجمعه پیکر ۵۲ شهید حله به مرکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شد که با حضور معاون دادستان تهران، تیم تشخیص هویت ناجا و  سه تیم تخصصی پزشکی قانونی کشور معاینه و احراز هویت آن‌ها صورت گرفته و تا ساعت ۲۳:۳۰ همان روز تمامی اجساد معاینه شدند.

دکترقادی پاشا افزود: از این تعداد، ۳۶ پیکر زن و  ۱۲ پیکر مرد و ۴ پیکر نیز به دلیل شدت آسیب‌های وارده نامعلوم است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران ادامه داد: اقدامات تخصصی بیشتر برای شناسایی و احراز هویت پیکر شهدا در حال انجام است،  نمونه DNA همه آن‌ها اخذ شده و تیم تشخیص هویت ناجا نیز اقدامات لازم را انجام داده است.

 وی تصریح کرد: معاینه پیکر شهدا تا این مرحله به پایان رسیده است و برای احزار هویت باید خانواده قربانیان به پزشکی قانونی مرکزتشخیصی وآزمایشگاهی استان تهران واقع در کهریزک معرفی و نمونه‌های  DNA از آن ها نیز اخذ شود و پس از تطیبق این نمونه‌ها، نتایج اعلام شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала