به عقیده تد کروز هیچ مقام آمریکایی نباید در مراسم تدفین کاسترو شرکت کند

© AP Photo / David Goldmanبه عقیده تد کروز هیچ مقام آمریکایی نباید در مراسم تدفین کاسترو شرکت کند
به عقیده تد کروز هیچ مقام آمریکایی نباید در مراسم تدفین کاسترو شرکت کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تد کروز، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا که دررقابت های درون حزبی از دونالد ترامپ شکست خورد گفت: هیچ مقام دولتی آمریکانباید در مراسم فیدل کاسترو شرکت کند.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری ایرنا به نقل از شبکه خبری'ای.بی.سی نیوز'(ABC news)نوشت: روز دوشنبه تد کروز سناتور جمهوریخواه در مصاحبه ای با ویژه برنامه این شبکه خبری، باراک اوباما ودولت وی را برسر عدم حضور در مراسم تشییع فیدل کاسترو به چالش کشید.

کروز خاطر نشان کرد: مرگ فردی که مدت ها رهبر کوبا بوده، سنجش جالبی را در روزهای آتی، پیش روی مقامات آمریکایی قرار داده است.

تد کروز به ای.بی.سی نیوز بیان داشت: این فرصتی است برای مقامات آمریکایی که نشان دهند در کجا ایستاده اند، نشان دهند که در کنار حقوق بشر ایستاده اند و نه در کنار فردی که شصت سال دست هایش به خون آغشته بوده است و افزود:امیدوارم شاهد آن نباشیم که باراک اوباما، جو بایدن و هیلاری کلینتون و دیگر دمکرات ها، یک ستمگر بی رحم را مورد توجه قرار دهند.
وی با اشاره به زمانی که آمریکا به مراسم تشییع استالین و یا 'مائو' نرفت گفت به این خاطر بود که آنها دیکتاتورهای بی رحم کمونیست بودند، بنابراین نباید همین کار را باراک اوباما و جاستین ترودو(نخست وزیر کانادا) درباره فیدل کاسترو که یک دیکتاتور بی رحم کمونیست بود انجام دهند.

ای.بی.سی نیوزگزارش داد: تد کروز بیانیه نخست وزیر کانادا درباره مرگ فیدل کاسترو را خفت بار خواند وگفته های باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا دراین باره را نشانه ای از دوست داشتن دشمنان آمریکا توصیف کرد.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در پی درگذشت فیدل کاسترو در اظهاراتی گفت: تاریخ درباره کاسترو قضاوت خواهد کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала