سوزان رایس: حفظ توافق هسته ای با ایران به نفع آمریکاست

© AFP 2023 / Saul Loebسوزان رایس: حفظ توافق هسته ای با ایران به نفع آمریکاست
سوزان رایس: حفظ توافق هسته ای با ایران به نفع آمریکاست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا گفت : پاره کردن برجام به ایران فرصت می‌دهد تا برنامه هسته‌ای خود را با تمام توان از سر بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا در مصاحبه ای با شبکه خبری سی‌ان‌ان به این سؤال پاسخ داد که آیا آمریکا می‌تواند از توافق هسته‌ای با ایران کناره‌ گیری کند، با اشاره به محدودیت‌هایی که برجام بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران اعمال کرده است، وی بیان داشت: اولا باید بگویم که ما با توافق با ایران به چه دستاوردهایی رسیدیم؛ اکنون نزدیک به یک سال و شش ماه از زمان اجرای توافق می‌گذرد و ایران پیوسته به تعهدات خود در چارچوب توافق، پایبند بوده است. ما همچنین از جامع ترین رژیم بازرسی هایی برخورداریم که تاکنون درخصوص یک برنامه هسته‌ای اعمال شده است.

وی در خصوص ادعاهای بی‌اساس غرب و آمریکا علیه برنامه هسته‌ای ایران گفت: تمام مسیرهای دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای بسته است. بنابراین، این توافق برای مردم آمریکا، مردم منطقه (خاورمیانه)، متحدان و شرکایی که برنامه هسته‌ای ایران بیش از همه آنها را تهدید می‌کرد، مؤثر خواهد بود. در اینجا ایران خلف وعده نکرده است، بلکه آمریکا است که نه تنها در برابر ایران، بلکه در قبال اتحادیه اروپا، آلمان، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و همچنین شورای امنیت سازمان ملل که این توافق را مورد حمایت قرار داده، وعده شکنی کرده است. بنابراین، ما منزوی خواهیم شد.

رایس تصریح کرد: در این صورت، توانایی ما برای اعمال نفوذ بر ایران از بین خواهد رفت. آنها (ایرانی‌ها) دیگر با محدودیت‌های توافق روبرو نیستند و می‌توانند با تمام توان، برنامه هسته ای خود را از سر بگیرند. اگر آنها چنین کاری کنند، ممکن است گزینه چندانی برای ما باقی نماند، جز اینکه به استفاده از نیروی نظامی برای دستیابی به نتیجه بیندیشیم که قبلاً به شکل صلح‌آمیز از طریق توافق هسته‌ای به آن رسیده بودیم.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала