آغاز مسابقه فوتبال در سوریه برای پایان دادن به جنگ

© Sputnik / Nour MelhemВ Сирии начали играть в футбол для прекращения войны
В Сирии начали играть в футбол для прекращения войны - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش "اسپوتنیک" مقامات سوری اقدام به برگزاری یک مسابقه دوستانه فوتبال در دمشق و حلب کردند.

از نیروهای مسلح مخالف برای شرکت در این مسابقه دعوت بعمل آمد، ولی آنها حضور پیدا نکردند. علی حیدر وزیر آشتی ملی سوریه، این بازی دوستانه را "درخواست دوستی" نامید وگفت:" اخلاق ورزشی می تواند راه حلی جهت آشتی، برای غلبه برعدم تفاهم و بازگشت وحدت ملی باشد."

مسابقه فوتبال که در دمشق برگزارشد، تیم معلمان دانشگاههای دمشق و تیم آماتور«نجوم سوریه»  در زمین حاضر شدند. در این مسابقه تیم نجوم سوریه با نتیجه 10 بر 9 به برتری رسید.  بشار زابالاوی مسئول برگزاری مراسم دانشجویی به اسپوتنیک گفت: هدف اصلی ما از این دیدار، زندگی عادی در سوریه است نه نتیجه این مسابقه دوستانه.

ولید ابو السال مسئول برگزاری مسابقه ورزشی دانشگاهها معتقد است، این مسابقه در وحله اول به جهانیان نشان میدهد که سوریه زنده است و قادر به متحد شدن می باشد، و دوم اینکه این یک مسابقه ورزشی برای جوانان محسوب می شود و نه در جهت مسائل سیاسی.

بهاء عباس رئیس باشگاه "بسیل الاسد" گفت که تیم های ورزشی دانشگاهها در حال بازگشت می باشند، و این به این معنا است که به زودی مسابقات ورزشی در تمام کشور آغاز خواهد شد.

در حلب مسابقه فوتبال بین بخش شرقی و غربی این شهر با نتیجه مساوی به پایان رسید که این مسابقه را علی حیدر وزیر آشتی ملی سوریه، از نزدیک نظاره گر بود و در پایان به بازیکنان مدال داد و از مردم خواست که همیشه، همانند زمان برگزاری مسابقه با هم متحد باشند. در مسابقه عقاید مذهبی وسیاست مهم نیست و در یک تیم افراد مختلفی می توانند بازی کنند و این موضوع باعث ناراحتی کسی نخواهد شد.

دعوتنامه های این بازی از طریق پیامک و اعلامیه بین مردم شهر پخش کردند. در دعوتنامه نیروهای مخالف در نواحی شرقی حلب آمده بود، «رزمندگان شما می توانید برای شرکت یا تماشای مسابقه فوتبال که در ورزشگاه حمدانیه، روز پنجشنبه در ساعت 12 ظهر برگزار میشود حضور پیدا کنید.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала