گزارش و تحلیل

مناسبات تجاری ایتالیا و ایران

© AP Photo / John Locherدونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا
دونالد ترامپ  رئیس جمهور  آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ مانعی برای تجارت ایتالیا و ایران نخواهد بود.

به گزارش  « رویترز»  با وجود  انتخاب  دونالد ترامپ به مقام ریاست جمهوری  آمریکا، کارلو کالِندا وزیر صنعت ایتالیا  قول داد از  معاملات  تجاری با ایران  به ارزش  یک میلیارد حمایت کند.

ایران  16 ماه ژانویه سال 2016  میلادی  دوباره به سیستم جهانی  معاملات تجاری پیوست. در آن تاریخ بخشی از تحریم ها بر علیه ایران لغو شد. شرکت های  ایتالیایی  فورا  با شدت تمام به  امضای قراردادهای تجاری با  شرکای ایرانی پرداختند.  دونالد ترامپ در  کمپین ماقبل انتخاباتی  خود اعلام نمود  که  می تواند دوباره تحریم هایی بر علیه ایران وضع کند که مانع از برقراری مناسبات  تجاری  اتحادیه اروپا با ایران  شود.

اما آقای  کالِندا  اعلام نمود  که کارها  در جهت تحکیم  مناسبات تجاری  با ایران  ادامه خواهد یافت. وزیر صنایع  ایتالیا همچنین اعلام نمود که قصد دارد همراه  پی یر کارلو پادوآن وزیر   اقتصاد  ایتالیا اوایل سال 2017 سفری به جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

شایان ذکر است که دونالد ترامپ در کمپین ماقبل انتخاباتی خود  شدیدا از برجام هسته ای ایران انتقاد کرد که  در ماه ژانویه سال 2016 میلادی به امضا رسید. لغو بخشی از تحریم ها بر ضد ایران نیز از طرف وی مورد انتقاد گرفت. ترامپ اعلام نمود که در اولین روزی که به عنوان رئیس جمهور آمریکا کار خود را شروع کند به بررسی موافقتنامه مذکور خواهد پرداخت.

برجام هسته ای  نمی تواند از طرف هیچ یک از امضا کنندگان آن نقض شود که آمریکا نیز یکی از امضا کنندگان آن است.

هوشیار رستمی کارشناس مسایل اقتصادی و مدیر آموزش و پژوهش در موسسه مطالعات و تحقیقات اقتصادی فایناپس کانادا در شعبه ایران در این خصوص اظهار نظر کرده گفت:

 

کارشناس ایرانی همچنین متذکر شد که با وجود  افرایش قابل توجه سطح  مناسبات — تجاری اقتصادی  و گردش کالا  بین ایران و کشورهای اروپایی  از جمله با  ایتالیا، ایران هنوز  فاقد متحد  قوی و استراتژیک  در اتحادیه اروپاست که قادر باشد در  عالی ترین سطح از منافع  اقتصادی  ایران در اروپا دفاع کند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала