سهم ناچیز ایران از درآمد میلیاردی گردشگری حلال در دنیا

© Sputnik / Somayeh Pasandide نمایی از شهرستان رامسر از مناطق گردشگری استان مازندران
نمایی از شهرستان رامسر از مناطق گردشگری استان مازندران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران با اشاره به اینکه سهم ۳ درصدی این کشور از درآمد میلیاردی گردشگری حلال در دنیا اصلا کافی نیست، گفت: سیاست های تبیین شده مربوط به حوزه گردشگری حلال به زودی اجرایی خواهد شد.

 

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری خانه ملت- زهرا احمدی‌پور با اشاره به اهمیت توجه به گردشگری حلال، گفت: ایران اسلامی به عنوان کشوری مسلمان باید مقصد گردشگری حلال باشد و در این میان مسافرانی که که قصد دیدار از جاذبه‌های مختلف ایران را دارند در چارچوب گردشگری حلال ساماندهی کنیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه دولت رویکرد خوبی برای توسعه و فراهم کردن الزامات به منظور ایجاد رونق در بخش گردشگری دارد، اظهار کرد: خوشبختانه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این راستا دستورالعمل و سازوکار را در دست تدوین دارد.

وی ضمن تاکید بر اینکه سهم 3 درصدی کشورایران از درآمد میلیاردی گردشگری حلال در دنیا اصلا کافی نیست، ادامه داد: باید توجه داشت که به هر میزان که درآمد صنعت گردشگری را افزایش دهیم، به همان میزان نیز درآمد این عرصه افزایش خواهد یافت.

احمدی‌پور با اشاره به اینکه ایران اسلامی عضو کارگروه گردشگری حلال کشورهای مسلمان است، اظهار کرد: عضویت ایران بر اساس برنامه ریزی بوده لذا باید با در نظر گرفتن مکانیزم‌ها و روش‌هایی این برنامه را عملیاتی کرد.

وی با بیان اینکه سیاست های تبیین شده مربوط به حوزه گردشگری حلال به زودی اجرایی خواهد شد، خاطرنشان کرد: یکی از اولیت ها در تعیین راهبردها گردشگری حلال بوده است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ریزی ها در حوزه گردشگری باید به جذب 20 میلیون گردشگر دست یابیم، خاطرنشان کرد: برای تحقق این مهم باید نگرش‌ها اصلاح یافته تا باور کنیم هر گردشگر یک سرمایه است و در این میان زیرساخت‌ها نیز باید تقویت شود./

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала